Bouw buitenterra

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joery Tackaert

Vandaag het glas erin geplaatst en verder afgewerkt. Woensdag kunnen de salamandertjes erin  :D
Nu nog het muurtje erom heen en hij is volledig klaar.

Patrick dk

Wow , Joery dat wordt een bak waar de dierentuin jaloers op is !!   ;)
C orientalis

Kenny

Citaat van: Patrick dk op februari 07, 2011, 06:50:26 PM
Wow , Joery dat wordt een bak waar de dierentuin jaloers op is !!   ;)

En ik ook! Joery, je gaat toch aan het glas ook een overstaand boordje maken?
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

Joery Tackaert

Ik twijfel nog of er een glazen boordje aankomt. Zou ik het terra afdekken met en net ofzo? Of is dit niet nodig voor salamandra's? Als ik een net plaat, komt er geen boordje anders wel.

Kenny

Ik zou beiden doen :) Het boordje voor de salamanders, en een net voor de merels die er op af gaan komen  ;D
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

André

Sowieso afdekken lijkt mij, je weet nooit wat er anders binnen komt, er zijn wel meer berichten op dit forum geweest dat er last was van knaagdieren. Die kunnen dan nog wel binnen komen, maar wel met meer moeite.
Mij voorkeur zou dan gaan naar 10mm bij 10mm gaas het liefste groen voor het zicht.

A34

Misschien is die deksel wat ik voor mijn Algira bak heb gemaakt een goed idee..  Alleen rond om dan nog wat planken vast plakken (het principe van een deksel van een doos). En als laatse het gat voorzien van gaas.

alphamale

In mijn volgend huis MOET ik ook een buitenbak maken. Dit topic geeft inspiratie!

Joery Tackaert

Vandaag de diertjes erin gezet. Er zitten 6 s.s.terrestris in.
Ik heb aan het glas voorlopig een boordje gemaakt met betonplex en de bak afgedekt met een gaas (mazen van 0,5 x 0,5 cm)

Steven DC

Daar zit een mooie gele klepper tussen! Mooie dieren en mooie bak! Succes

StijnH

#25
Netjes Joery! Leuk om zo je dieren te houden. Die S.s.t op de 3e foto heeft echt een hele mooie tekening!  :)

Heb je ook nog voer erin gedaan voordat de dieren erin gingen of voer je gewoon regelmatig bij?
Cynops ensicauda popei
Hypselotriton cyanurus
Lissotriton italicus
Lissotriton montandoni
Ommatotriton o. ophryticus
Pleurodeles waltl
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Triturus ivanbureschi
Triturus macedonicus
Triturus marmoratus
Triturus pygmaeus

Joery Tackaert

Bedankt voor de leuke reacties.
Ik ben net naar de bak gaan kijken en 5 van de 6 diertjes waren vrolijk aan het rondwandelen  :)
Ik heb op voorhand voer in de bak gedaan (wormen, pissebeden en in de bosgrond liepen ook allerlei beestjes) maar ik ga ook regelmatig bijvoeren (rode muggenlarve, ...)

robkeulers

dat ziet er goed uit Joery!

Rode mug is echt iets voor hele kleine beesten, deze vuursalamanders kunnen zeker regenwormen en eventueel meelwormen aan, muggelarven is voor vuursalamanders niet echt geschikt voer.

Als je zo nu en dan wat meelwormen gutload en die op een schaaltje voert weten ze die zeker te vinden.


Joery Tackaert

Hey Rob,
Bedankt voor de tip over de rode mug. ik gaf ze voor afwisseling, maar als ze niet zo geschikt zijn geef ik ze niet meer.

Ik heb altijd een beetje schrik gehad om meelwormen te geven (bijten door de maag van de dieren en andere verhalen die ik er al over gehoord heb), maar ik ga het toch maar proberen. Gegutloade meelwormen heb ik binnenkort toch voor mijn kameleon en dan kan ik ze tevens voeren aan de salamanders.

DannyS

Het is volgens mij meer het punt dat je heel veel rode mug moet voeren om zo'n dier genoeg binnen te laten krijgen.