Desmognathus auriculatis

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

siskin

Bovenstaande soort word als wildvang nu aangeboden .
Is er iets bekend ove deze soort , [prijs is 17,50 per stuk].
John.

A34

Ik vind deze soort woodlandsalamanders prachtige dieren. Jammer dat ze hier in nederland bijna niet gekweekt worden. Ik ben altijd nog stiekem op zoek naar plethodon Glutinosus.

Kenny

Citaat van: Jeroen op januari 29, 2011, 09:51:03 AM
Ik vind deze soort woodlandsalamanders prachtige dieren. Jammer dat ze hier in nederland bijna niet gekweekt worden. Ik ben altijd nog stiekem op zoek naar plethodon Glutinosus.

Woodlandsalamanders zijn Plethodon, niet Desmognathus he.

Desmognathus zijn dusky-salamanders, de soort in kwestie komt voor rond poeltjes en beekjes in cypressbossen aan de waterkant. We hebben een grote Desmognathusfreak binnen de vereniging, Henk Wallays. Jean Rafaelli houdt deze soort als ik me niet vergis.

Zoek je een vrouw of man P.gluti Jeroen? stuur anders even in pb want we wijken af.
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

A34

Ik had ergens gelezen dat ze van de familie Plethodontidae afstammen.

(Ik zoek beide kenny. Een stuk of 4,5)

robkeulers

@ John
Je bent nog aan het starten met de hobby, waarom zoek je het dan meteen in de aparte soorten? Het nadeel van dergelijke wildvangdieren is dat de kans op teleurstelling vrij groot is. Daarbij is het, als je ooit nog een mannetje of vrouwtje nodig hebt erg lastig om deze te vinden. Ik zou het zelf in de meer algemeen verkrijgbare soorten zoeken, dan kun je altijd nog eens met iemand ruilen als je een man of vrouw zoekt.

@ Jeroen
Je bent ervan op de hoogte dat dit territoriale salamanders zijn die je beter niet als groep samen kunt houden?


A34

Oh nee Rob dat wist ik niet. Maar 2 a 3 dan in een 60 cm bak, kan dit nog net?

siskin

Beste Rob.
Dat ik regelmatig wat inlichtingen vraag over aangeboden salamanders wil nog niet zeggen dat ik ze aanschaf.
Mijn eerste bak voor mij gemaakt door de bakkenbouwer uit Hoofddorp ben ik nu aan het inrichten.
Word een aqua-terra bak .
Mijn keuze van dieren in deze word.
Tyl, verrucosus  of Ambystoma maculatum of Ambystoma macrodactylum enz,
Groet John.

robkeulers

CiteerDat ik regelmatig wat inlichtingen vraag over aangeboden salamanders wil nog niet zeggen dat ik ze aanschaf.

Klopt.. Ik 'hapte' te snel.

Ik ben erg benieuwd hoe je bakken er straks uitzien, ben je in de mogelijkheid om wat foto's te maken van je vorderingen?

siskin

Citaat van: Rob Keulers op januari 29, 2011, 07:23:22 PM
CiteerDat ik regelmatig wat inlichtingen vraag over aangeboden salamanders wil nog niet zeggen dat ik ze aanschaf.

Klopt.. Ik 'hapte' te snel.

Ik ben erg benieuwd hoe je bakken er straks uitzien, ben je in de mogelijkheid om wat foto's te maken van je vorderingen?
Als het mij lukt om foto,s op het forum te zetten ,dan laat ik mijn vorderingen zien.
John.

robkeulers

als het niet lukt mail je ze maar naar mij (emailadres in profiel) dan zet ik ze er op.