Larf komt niet mee met de rest

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

A34

Ik zit nu met een 17 tal Axolotl larven. Maar een ervan komt niet mee met de rest. De rest eet nu vol op tubifex en gaan nu langzaam over op rodemug diepvries. Het dier wat niet mee komt heeft zelfs moeite met de tubifex. Het dier groeit ook niet, maar gaat ook niet dood. Ik zit te denken dat ik het dier van het leiden ga verlossen. Ik doe dit niet graag maar ik vermoed dat ik dit best kan doen?

En de vraag: Dit zal vast vaker voor komen. Wat doen jullie met zwakke dieren die niet meekomen met de rest?

Kenny

In de bak van je ouderdieren zetten  ;) ofwel wordt het een hapje...ofwel groeit ie alsnog uit tot een mooie axo..wie weet  ;)
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

A34

Dat is inderdaad ook een optie waar ik nog niet over heb nagedacht. Zo heeft het dier tog nog zijn bijdrage geleverd. :)

alphamale

Ik heb van mijn kweek baardagamen een exemplaar gehad, die na drie jaar nog steeds 6 centimeter was. Ik had dit nog nooit gezien, maar het schijnt bij die beesten vaker voor te komen. Ik heb hem weggegeven aan degene, die bijna al mijn skinken heeft overgenomen. Daar hij goed at en tierde, zal hij nog steeds wel leven.

Als hij een beetje blijft eten, dan kan het een verrassing worden tot waarin hij zal ontpoppen. Anders is het idd een gratis maaltje.

robkeulers

Salamanders leggen enorme hoeveelheden eitjes. In de natuur wordt 99% opgevreten.

ALs 2 of 3 dieren zich uiteindelijk weer een volgende generatie kunnen voortplanten is de kweek succesvol geweest. In de hobby hebben we eigenlijk dus de onnatuurlijke situatie dat we bijna alle larfjes opkweken. In onze drift om zoveel mogelijk dieren op te kweken worden ook de mindere goden vaak opgekweekt, wat eigenlijk geen goed plan is.

Door ook de kleintjes en achterblijvers op te kweken zorgen we zelf voor een minder sterke bloedlijn bij onze dieren. Dus.. hoe lastig of vervelend het ook moge zijn, alle salamanderlarven die achter blijven, lekker opvoeren aan de andere salamanders!

Op deze manier zorgen we dat we zo sterk mogelijke dieren in de hobby houden..

A34

Dan ga ik hem morge kronen tot voer voor de marmers. ;D

alphamale


DannyS

Axolotls moet je niet massaal wíllen kweken. Hoe leuk het ook is, je raakt ze aan de straatstenen niet kwijt heb ik het idee.

robkeulers

Dat geldt zo'n beetje voor alle soorten volgens mij. Maar momenteel zijn er weinig echte axokwekers meer over als je het mij vraagt, en markt voor deze dieren is er altijd.

Zijn er nog mensen met bijzondere kleurslagen of tekening eigenlijk?

A34

#9
Citaat van: Danny Stammers op februari 02, 2011, 05:16:59 PM
Axolotls moet je niet massaal wíllen kweken. Hoe leuk het ook is, je raakt ze aan de straatstenen niet kwijt heb ik het idee.

Daarom heb ik er ook maar een stuk of 20 proberen op te kweken. Ik heb tot nu toe 2 mensen die er wat willen kopen. En dat terwijl ik 3 afhaaladressen heb en ik promoot het in mijn signature. Misschien moet het nog komen wanneer ze iets groter zijn en met wat mooie promoot fotos.:) Ik doe het ook niet alleen om het geld maar juist om de ervaring en de hobby. Het larfje heeft zijn plicht gedaan trouwens. :)

joost.v.wijk

We zijn (helaas) niet erg groot binnen de terrariumhobby, veel mensen die net beginnen met salamanders, zullen onze site (nog) niet kennen. Je kan dus ook kiezen om ze bijv. via Marktplaats e.d. te verkopen, en eventuele liefhebbers attenderen naar salamanders.nl.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Salasander

Axolotl raken niet verkocht? Ik kan verstaan als je 15-50 euro per stuk vraagt dat ze dan inderdaad niet snel weg raken. Ik verkoop ze aan 5 euro per stuk, op een beurs heb ik op 2 uur tijd al mijn 7 axolotls verkocht.
Ik verwacht wel dat het dit jaar wel ongeveer hetzelfde zal zijn. Ze zijn natuurlijk maar een 10cm groot als ik ze verkoop. Het zijn gewone bruine.

Ik heb een witte, zwarte en goude. Maar ik zoek wel nog speciale kleuren, zoals koper, clownskop, marmer, albino...

andrizay

Ik heb bij de persoon waar ik mijn Paramesotritons en Pleurodeles Walts van heb gekocht een paar mooie exemplaren gezien en één in het bijzonder dit was een diertje met een soort van koeienprint (zwartbont)..En zijn Axo's(Goud/Wildkleur/Zwart/Albino) waren ook mooi van formaat(zeker 30 cm's) ik had ze nog nooit zo groot gezien..

DannyS

Citaat van: Sander Bauwens op februari 03, 2011, 04:55:05 PM
Axolotl raken niet verkocht? Ik kan verstaan als je 15-50 euro per stuk vraagt dat ze dan inderdaad niet snel weg raken. Ik verkoop ze aan 5 euro per stuk, op een beurs heb ik op 2 uur tijd al mijn 7 axolotls verkocht.
Ik verwacht wel dat het dit jaar wel ongeveer hetzelfde zal zijn. Ze zijn natuurlijk maar een 10cm groot als ik ze verkoop. Het zijn gewone bruine.

Ik heb een witte, zwarte en goude. Maar ik zoek wel nog speciale kleuren, zoals koper, clownskop, marmer, albino...
Misschien kan ik het ook eens op een beurs proberen als ik (veel) nakweek heb.