DGHT-AG Urodela vom 14.10.-16.10.2011, Gersfeld!

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.


alphamale

Mogelijk dat ik ga, ondanks dat ik de 14e uit de nacht(dienst) kom. Nog meer gegadigden?

Coen Deurloo



DannyS

Ik ga m'n uiterste best doen om er ook naartoe te gaan.

Bij deze alvast een oproep voor vervoer :P Met de trein zal wel lukken, maar leuk is het niet :p

naeff002

Jammer genoeg zal het hem voor mij niet worden, in Oktober heb ik ieder zaterdag een cursus
Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

Sergé Bogaerts

Freitag, 14.10.2011
                                                                         
16:00-18.00   Urodela Magazin – Schwanzlurche im Focus der Öffentlichkeit                               Molchregister, Tier-, Natur- und Artenschutz, Methoden und Technik

20:00   UWE GERLACH   Herpetologische Impressionen aus den Osten der USA

Sonnabend, 15.10.2011

09:00-09:15   WOLF-RÜDIGER GROSSE   Begrüßung

09:15-09:45   JEAN RAFFAËLLI, JEAN-MICHEL COLLET
                Taxonomy and conservation: the exemple of Salamanders

09:50-10:35   JÜRGEN FLECK, THOMAS SCHÖTTLER, DIETER EICHINGER, STEPHAN RAHDE
                      Auf Nesterov`s Spuren - wie vor 100 Jahren - Beobachtungen in der Terra typica von         Salamandra i. semenovi und Neurergus derjugini sowie in anderen Biotopen von Bergbachmolchen im Irak

10:35-11:15      Kaffeepause I

11:15-11:45   JEAN CLAUDE CONCARO, MICHAEL MORSCH
   Haltung und Zucht albinotischer Feuersalamander (Salamandra s. terrestris)

11:45-12:15   JOACHIM NERZ   Salamander der Appalachen Teil 2

12:15-14:00      Mittagspause

14:00-15:00   JOHANNES KÖHLER   Das Fach-Chinesisch der molekularen Systematik - Was steckt hinter dem Stammbaum? (Ein Übersetzungsversuch)

15:00-15:30   SERGÉ BOGAERTS, FRANK PASMANS, DAVID DONAIRE, MURAT BIRICIK, AROUB ALMASRI, ROCIO ALONSO, SALVADOR CARRANZA.   Phylogenie und Biogeografie der Kleinasiatischen Feuersalamander, Salamandra infraimmaculata

15:30-16:15      Kaffeepause II

16:15-18:00   Das Tradescantia–Glas heute   Nachzuchtberichte und Kurzbeiträge

   PAUL BACHHAUSEN   Erste F2 Nachzucht des Laos Warzenmolches (Laotriton laoensis) nach vier Jahren Aufzucht und viele offene Fragen
   JOACHIM NERZ   Im Reich der Titanen: Riesen und Zwerge in den Küstenregenwäldern Kaliforniens
   JOACHIM NERZ   Hüben wie drüben: die Gattung Hydromantes und Speleomantes in den USA und Europa
   MAX SPARREBOOM Die Aufzucht von Tylototriton/Echinotriton Arten
   PETER BUCHERT   Neue Beobachtungen zu Salamandra s. werneri
   UWE GERLACH   Tylototriton verrucosus im Habitat in Thailand
   MARKUS AUER   Triturus karelini aus Aserbaidschan, in der Natur und im Terrarium

18:00-18:45   WOLF-RÜDIGER GROSSE   Aus der AG Urodela 

Sonntag, 16.10. 2011
9:00-11:00 Uhr Gelegenheit zu Anbietung, Demonstration und Tausch von Tieren. Wenn Sie lebende Tiere anbieten, beachten Sie bitte die Börsenregeln. Verschiedene Buchhändler/Verlage werden am Sonnabend wieder anwesend sein.

Monique

Monique

Paramesotriton hongkongensis 2.1.0
Ambystoma mexicanum 0.1.0
Ambystoma tigrinum 1.3.0
Tylototriton verrucosus 2.0.1
Cynops ensicauda popei 0.0.5
Pleurodeles Waltl 0.0.2

1 kat
goudkarper
geelwangschildpad Albert
Shiba inu

alphamale

Ik zou ook heel graag willen gaan. Sowieso zondag, maar ik weet niet of dat een mogelijkheid is.

joost.v.wijk

Citaat van: Niels D op september 07, 2011, 01:03:20 PM
Ik zou ook heel graag willen gaan. Sowieso zondag, maar ik weet niet of dat een mogelijkheid is.

Waarom alleen zondag? Dan is alles al zowat afgelopen.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Hugo

Zondags is er echt maar 2 uurtjes wat te doen in de vorm van een beurs. Als je de onderhandse aankoop en ruilhandel wil zien van de mooiste dieren moet je vrijdagavond er zijn. Zaterdag is een leuke dag om lezingen bij te wonen en te ontnuchteren van de gezellige vrijdagavond. Overigens zijn er vanuit de auto's op de parkeer plaats ook doorlopend voldoende beursachtige taferelen op zaterdag. Zondag,...doe je er ff bij omdat je er toch bent, maar dat rot-eind alleen voor de zondag rijden is een afrader! ;)

Sergé Bogaerts

Ja, inderdaad, zondag is in een dik uurtje gepiept en meestal de laatste restanten of mensen die alleen dan nog even komen.
Er zijn echter ook mensen die echt alleen pas op zondagochtend dieren aanbieden. Maar als je alleen komt voor de dieren kun je beter vooraf zaakjes regelen, wat sowieso meestal gebeurd. Ik schat dat 50% vooraf al is besproken via mail of internet, de rest wordt vrijdagavond of in de loop van zaterdag onderling geregeld. Er zijn mensen die elke lezing missen en alleen maar rondvragen wat er aangeboden wordt in de hoop nog iets zeer bijzonders te vinden. Beetje dom, want als je weet wat je zoekt ben je er snel achter of die dieren aangeboden worden.

Je moet komen voor de gezelligheid, de goede gesprekken en interessante lezingen. En een paar nieuwe beesten, boeken of kontakten mee naar huis is als de kers op de taart :-)    

Kenny

Weer van de partij! kamer ligt al vast van vorig jaar  ;D
Alweer een topweekend voor de hardcore salamanderfreaks!
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

Bjorn

Ik kan er helaas niet bij zijn, en heb de landdag ook al moeten missen  >:(

Volgend jaar alvast m'n vrije dagen vastleggen zodra de data bekend zijn....

DannyS

Ik ga ook m'n best doen om te komen.. moet er nog iets gereserveerd worden oid?