Zelf een salamanderbak maken...

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bjorn

Ik wil over een tijdje zelf een salamanderbak maken, maar heb de volgende vragen:

- Welke kit moet ik hiervoor gebruiken? (Wat zijn de voor- en nadelen van speciale aquariumkit ten opzichte van sanitary kit?)

- Als ik het glas heb gesneden, hoe kan ik zelf het beste de scherpe randen van het glas krijgen? (voorbeeld: als ik een voerstrookje bij de glashandel wil bestellen is het glas alleen € 3,-- laat ik door hun de scherpe randen eraf halen is het € 20,--..... Als ik het zelf zou kunnen doen heb ik die moeite er graag voor over  ;) )

stijnzeger

met schuurpapier fijn kom je een heel end. Ik heb in het verleden gewoon doorzichtig sanitaire kit gebruikt.
Hypselotriton orientalis  3.1.0.
Triturus marmoratus      1.1.0.
Neurergus kaiseri          5.0.0. ?
Neurergus strauchii.      3.3.0

joost.v.wijk

Het schijnt dat aquariumkit op basis van andere zuren is.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Jef Janssens

sanitary silicone bevat azijnzuur,er zal hierop dus veel minder snel algenaanwas komen.
spoel je aquarium gewoon een paar keer voordat je er salamanders inzet,ik maak al jaren gebruik van deze silicone zonder problemen.

Bjorn

Citaat van: stijnzeger op januari 23, 2011, 05:06:25 PM
met schuurpapier fijn kom je een heel end. Ik heb in het verleden gewoon doorzichtig sanitaire kit gebruikt.

Dus een schuurmachine met fijne schuurzool werkt ook? Ik zat in eerste instantie aan zo'n dremel te denken met schuurbandje erop:

Jef Janssens

die dingen kosten handen vol geld,met zo'n klein schuurtolletje doe je niet veel.
ik gebruik steeds een schuurschijfje voor op de slijptol,waarmee ik zeer licht de kantjes "breek".
maar met gewoon schuurpapier lukt het ook best,het neemt alleen wat meer tijd in beslag.

alphamale

Citaat van: Jef Janssens op januari 23, 2011, 06:12:23 PM
sanitary silicone bevat azijnzuur,er zal hierop dus veel minder snel algenaanwas komen.
spoel je aquarium gewoon een paar keer voordat je er salamanders inzet,ik maak al jaren gebruik van deze silicone zonder problemen.

Hier hetzelfde. Geen probleem.