'Hobbyzoo anura' ervaringen?

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

robkeulers

Ik postte dat ik dat overbodige informatie vond omdat dit soort berichtjes het forum wat vervuilen. Het is voor 99,9 % van de bezoekers niet interessant dat een of andere handelaar zijn website het een weekje niet doet. Helaas schoot het zijn doel voorbij en zijn we nu al een hele tijd berichten aan het plaatsen terwijl ik dat niét wilde....

Als je zo'n vraag hebt, en je wil graag weten wat er aan de hand is kun je dat beter doen door een concrete vraag te stellen, of een PB te sturen naar degene die het aangaat.


alphamale

... aan de andere kant gaat dit topic over deze specifieke handelaar en worden er redelijk wat reacties op geplaatst.  ;)

Fred Schonenberg

#32
Hoi allemaal,

Voor de liefhebbers in Limburg is er tegenwoordig ook Hobby-zoo Anura.
Hoewel er niet veel salamanders zitten zijn er wel amfibien zat.
Ik heb er zelf (vanuit Den Helder) gifkikkers gekocht en heb nu al eieren (binnen 2 maanden).
De kikkers zijn Imitators, dus ook niet direct de gemakkelijkste.
De eigenaar heet Remy en is in ieder geval een nette vent.
Geeft goed en eerlijk advies..
Ik heb er twee foto's bijgevoegd voor de liefhebbers...

Groeten uit Den Helder
Fred

Niels D

Helaas dat wij er nu niet de ruimte of het geld ervoor hebben, maar ze bieden nu P.ruber aan. Ik ben zelf heel erg te spreken over Remy's zaak.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

StijnH

Cynops ensicauda popei
Hypselotriton cyanurus
Lissotriton italicus
Lissotriton montandoni
Ommatotriton o. ophryticus
Pleurodeles waltl
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Triturus ivanbureschi
Triturus macedonicus
Triturus marmoratus
Triturus pygmaeus

bouffonne

Citaat van: Niels D op oktober 29, 2011, 10:49:13 AM
Helaas dat wij er nu niet de ruimte of het geld ervoor hebben, maar ze bieden nu P.ruber aan. Ik ben zelf heel erg te spreken over Remy's zaak.

Jaaaaaaaaa!! de P.ruber ;D
Vind ik super mooie dieren met een heel bijzondere kleur
Die staat ook inmiddels op mijn verlanglijstje.
Die is toch ook geschikt voor in een aqua-terrarium...toch?

Patrick dk

Hoi mensen, ik had nog niet geinformeerd bij Anura , maar verstuurd hij ook voedseldieren ?
C orientalis

Kenny

Citaat van: bouffonne op oktober 29, 2011, 01:03:41 PM
Jaaaaaaaaa!! de P.ruber ;D
Vind ik super mooie dieren met een heel bijzondere kleur
Die staat ook inmiddels op mijn verlanglijstje.
Die is toch ook geschikt voor in een aqua-terrarium...toch?


Ze zijn prachtig, zeker wel maar je ziet ze amper  ;) en je moet ze koel houden. Los daarvan zijn alle ruber in petshops wildvang en worden ze slechts sporadisch gekweekt in EU.
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

bouffonne

Citaat van: Kenny op oktober 29, 2011, 04:50:35 PM
Citaat van: bouffonne op oktober 29, 2011, 01:03:41 PM
Jaaaaaaaaa!! de P.ruber ;D
Vind ik super mooie dieren met een heel bijzondere kleur
Die staat ook inmiddels op mijn verlanglijstje.
Die is toch ook geschikt voor in een aqua-terrarium...toch?


Ze zijn prachtig, zeker wel maar je ziet ze amper  ;) en je moet ze koel houden. Los daarvan zijn alle ruber in petshops wildvang en worden ze slechts sporadisch gekweekt in EU.

Ja, ik de caresheets er van gelezen.
Mijn streven is natuurlijk voor een nakweek koppel (groep)
het is ja een van meerdere soorten salamanders die ik op mijn verlang lijstje heb staan ;D

Kenny

Da's een nobel streven maar het sexen van die dieren lukt al niet (of je zou ze al moeten zien paren hebben) laat staan dat er mensen bereidwillig zouden zijn een NK koppel te verkopen  ;D.
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

bouffonne

dat dacht ik ook toen ik voor nakweek tijger salamanders heb gezocht.
maar het is dan toch gelukt om aan nakweektijgerlarven, dank zij een vriendelijk lid van onze vereniging, te komen, dus ik geef niet zo vlug de moed op ;D

Kenny

Met tijgers wordt er jaarlijks gekweekt en die leggen eieren met de vleet...rubers niet ;)
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

bouffonne

Citaat van: Kenny op oktober 29, 2011, 06:02:28 PM
Met tijgers wordt er jaarlijks gekweekt en die leggen eieren met de vleet...rubers niet ;)

Ok dat klopt ook weer, maar ik geef niet de moed op.
Ik ben pas 1 dik jaar met deze dan toch wel bijzondere hobby  bezig,en heb dan inmiddels, al 13 bakken staan ;D

ANDRÉ-ARTHUR

@ Boufonne,heb je er ook 13 verschillende salamandersoorten in zitten??Ik ben benieuwd hoeveel bakken je na 2 jaar hebt staan ;)..
Pleurodeles,Triturus,Hypselotriton,Pleurodeles,Cynops, Ambystoma,Paramesotriton&Lissotriton

bouffonne

Citaat van: ANDRÉ-ARTHUR op oktober 29, 2011, 07:51:13 PM
@ Boufonne,heb je er ook 13 verschillende salamandersoorten in zitten??Ik ben benieuwd hoeveel bakken je na 2 jaar hebt staan ;)..

;D ;D ;D
Nee Arthur... Ik heb nu inderdaad 13 bakken staan, maar nog geen 13 soorten ;D ;D ;D
Wat ik aan soorten heb dan wel verdeeld over momentaan 13 bakken zijn:
2 bakken met 2 soorten tijgersalamanders
1 bak met 4 cynops orientalis
1 bak met 1 koppel labiatussen
1 bak met bombina's
6 bakken waarin 18 axolotls zijn verdeeld
1 bak met guppen en garnalen
en de grote showbak onder in de woonkamer met de grote axolotls.
ga nu beginnen met een aqua- terra bak van 100x50x50 in te richten voor de 3 jonge tijgersalamanders.
Maar ik heb er inderdaad nog een aantal andere soorten salamanders en kikkers/padden op mijn verlanglijstje staan. :D :D
En bij de volgende landdag zullen er zeker weer een aantal bakken gevuld worden ;D