salamandra

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

stijnzeger

Een vraag, welke salamandra soorten mogen wij uit Nl nu wel houden???? Kan iemand mij een duidelijk antwoord geven??
Hypselotriton orientalis  3.1.0.
Triturus marmoratus      1.1.0.
Neurergus kaiseri          5.0.0. ?
Neurergus strauchii.      3.3.0

Kenny

Alles wat geen ondersoort is of simpel gezegd niet als tweede naam salamandra heeft ;)

bv:
Salamandra salamandra gallaica -> NIET
Salamandra corsica -> WEL
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

robkeulers

Dus... de meeste bekende salamandra's mogen niet!

Wel legaal zijn zoals Kenny zei S. corsica, S. algira, S. atra, S. infraimmaculata en S. lanzai.

Hierbij moet opgemerkt worden dat S. atra regelmatig aangeboden wordt op verkoopsites. Deze dieren hebben een twijfelachtige achtergrond. Wildvang van deze soort, net als de zeldzame S. lanzai verstoort het evenwicht in een populatie enorm, aangezien ze slechts 1 of 2 volledig ontwikkelde juvenielen per 2 jaar baren.

S. infraimmaculata is zelden tot nooit te koop.

S. corsica en S. algira zijn dus de soorten die voor de liefhebben in het normale bereik liggen.
Momenteel wordt er vaak S. algira aangeboden op buitenlandse sites waarbij de emailwisseling in steenkolen-Engels gaat, worden er niet-kloppende foto's gemaild en blijkt de levering van de reeds betaalde dieren daarna dus ook niet te volgen.. Vraag dus voordat je aankopen doet eerst even na of de naam van de verkoper bekend is bij anderen om teleurstelling te voorkomen. (zie ook de recente topics hierover)

stijnzeger

Tis mij duidelijk Kenny en Rob bedankt!!!
Hypselotriton orientalis  3.1.0.
Triturus marmoratus      1.1.0.
Neurergus kaiseri          5.0.0. ?
Neurergus strauchii.      3.3.0

stijnzeger

Heeft iemand van het Forum een goed en betrouwbaar adres om of S. Corsica of S. Algira te kunnen kopen, het liefste nakweek natuurlijk, graag als iemand er 1 weet een persoonlijk berichtje sturen, zou ik heel blij mee zijn. Alvast bedankt.
Hypselotriton orientalis  3.1.0.
Triturus marmoratus      1.1.0.
Neurergus kaiseri          5.0.0. ?
Neurergus strauchii.      3.3.0

DannyS

Als ik me niet vergis zijn alle salamandra soorten beschemd in het land van herkomst, dus wildvang is dan überhaupt illegaal.
Zover ik weet hebben veel kwekers een wachtlijst van belangstellenden.


MartinS

Die geniet er duidelijk van  :)
Heb laatst z'n beest in mijn handen gehad. Kreeg dat slijm met wassen niet normaal van mijn handen, je zou dat maar in je bek hebben  :o
F1 Cynops ensicauda popei (Hiji rivier N-Okinawa)
F2 Cynops ensicauda popei (Zamami eiland)
F1 Cynops ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
F1 Cynops ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hoigawa-shi, Niigata prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Kanagawa prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Mie prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hiroshima prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hyogo prefectuur)     
F1 Cynops pyrrhogaster sasayamae (Yubara, Okayama prefectuur)
CB Cynops cyanurus (Wuding, Chuxiong, Yunnan, China)
F1 Cynops fudingensis (Fuding northeastern Fujian)
WC Cynops orientalis (Hubei province, China)
CB Paramesotriton hongkongensis (Tai Tam HongKong Island )
WC/F1 Pachytriton sp.

CB Xenopus laevis albino en wildkleur

Poecilia wingei:
Campoma Rio Oro 2006, Class-N
Cumana Silverado, Class-N
Campoma Blue Star, Class-N
Campoma El Tigre, Class-N
Red Top Yellow Sword, ECS Stam Nr.: N - 98-0021
Black Bar, ECS Stam Nr.: N-98-0003
Red Chest, ECS Stam Nr.: N-98-0010

Poecilia reticulata:
Pasaje, Ecuador, 2005 Max Sparreboom
Rio Tefe, Brazilie, 1999, Hariolf Rieger
Rio picota, Colombia
Cayenne, Frans Guyana

naeff002

Voor de rest zijn de slakken goed voer
Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

Sergé Bogaerts

Grappig, het is eigenlijk een "slug" (naaktslak), een "snail"is een huisjesslak, maar ook die pakken ze met huis en al...

Niels D

Wat een vreetzak zeg.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

013

Lijkt me goed voer, vooral zo'n huisslak. Heeft het beest direct zijn kalk binnen.