Kaiseri bak voelt wat kaal.

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

DannyS

Ik heb al een maandje of wat mijn kaiseri in een bak van zo'n 60*40*30 zitten, maar eigenlijk ben ik nog niet echt tevreden met hoe het er uit ziet.
Ik heb een paar foto's gemaakt van de opstelling. Kunnen jullie mij tips geven hoe ik het wat beter kan maken?

Overzicht van de bak.


Bekende filter, Joost? Deze zit er sinds vandaag in. Zorgt voor wat stroming en hopelijk voor wat basic filtratie. Ik ga hier nog een 'omheining/camouflage' voor maken en de bovenkant bedekken met grind. De reden dat het zo goor is, komt omdat ik net daarvoor algen aan het krabben was.


Stapeltje leisteen en een tweetal bewoners.


Gatenstenen stapel


De bewoners met de steen.


De foto's zijn uiteraard in groter formaat te bekijken op mijn Flickr. De link staat in mijn signature.

Kenny

...meer stenen?  ;D vloertegels als bodem..
zo huisvest ik alle Neurergus en Euproctus.
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

A34

Danny, wat grind? Of heeft dit een reden?

DannyS

Het grind moet dan op de filterwatten komen, zodat er meer oppervlak is voor de bacteriƫn om zich op te nestelen en om meer troep tegen te houden ook duwt het dan de watten meer naar beneden, want dit staat een beetje sukkelig, vind ik. Ik ga niet de hele bak vullen met grind.

Een paar grote kiezels er in lijkt me wel leuk ja. Zo'n plat stuk steen ook wel geinig.
De bak van Kenny lijkt door die Fisheye lens een meter of 3 lang :D

StijnH

Allereerst mooie diertjes. Misschien wat planten? Weet dat het een beek salamander is en in een beek niet veel planten groeien maar wat javamos of waterpest kan vast geen kwaad.
Cynops ensicauda popei
Hypselotriton cyanurus
Lissotriton italicus
Lissotriton montandoni
Ommatotriton o. ophryticus
Pleurodeles waltl
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Triturus ivanbureschi
Triturus macedonicus
Triturus marmoratus
Triturus pygmaeus

Markus

Ik heb al mijn Neurergus zon  ;)

Markus

alphamale