Bislineata eieren in vrouwtjes

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jari B

Ik heb gezien dat in een aantal van mijn Eurycea bislineata vrouwtjes eieren in zich hebben.
Is dat normaal in deze tijd van het jaar, en moet ik nog iets doen zodat ze die eieren gaan leggen en zijn de eieren al bevrucht of moet dat nog gebeuren?

Kenny

Dat gebeurt wel vaker, nu nog bevruchten en afzetten  ;) paring (in het wild) ligt rond maart-april, eileg rond mei.
Julien heeft ze gekweekt in een gigantische bak (wat ze ook nodig hebben desondanks hun afmetingen volgens Rafaelli) met half bosbak / half waterbak met een stroompje door de boskant.

In Frankrijk wordt er regelmatig mee gekweekt, zij houden ze 3 maanden bij ongeveer 5 graden en de rest van het jaar tussen de 10 en 18 graden in grote bakken van minstens 80cm x 30cm per 2 koppeltjes.

Hopelijk lukt het in NL ook, Erwin had wel eens E.guttolineata gekweekt dacht ik.

De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

Jari B

Dan is het erg onlogisch dat ze bij mij nu al eieren hebben, alleen het is wel kouder waar ze nu staan dus ze krijgen wel een temperatuurs verschil. Ik heb bij een paar mannetjes een cirri gezien bij de kaak dus ik hoop dat de paring dan al snel komt.