eieren T. kweichowensus

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Harry

Hier een foto van mijn Tylototriton kweichowensus eieren ze worden gehouden op het land op een stuk drijvend schuimrubber bedekt met tischue. de eieren worden 2x per dag gesproeid. Er zijn er nu 5 uit het ei. zie foto

Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

Harry

Daarna kruipen ze uit het ei en blijven op het stukje keukenrol liggen of ze vinden zelf hun weg naar het water. Vandaag opende ik de bak en zag er 2 op het keukenrol liggen die ik ff het water in moest helpen.
Ik heb nu 6 larven en hoop dat er nog 12 uitkomen die ik al in hun ei zie zitten. Als ze allemaal uit zijn haal ik het eiland weg en ga zeer kleine tubifex voeren. 1x per week verschoon ik het kistje. Een handje zand in de hoekjes is altijd handig als je met tubifex opkweekt.
Als de larven groot genoeg zij ga ik ze pas in een draaiend aquarium zetten.

Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

Mark

Klinkt goed, met mijn verrucosus volg ik meestal dezelfde strategie: eerst opkweken tot ze 2.5 cm zijn in kleine bakken met zuurstofpompje en daarna in grote aquaria vol met planten en een sterke pomp.

Hein

Harry,

Heel goed. Mijn gevoel zegt dat alles groot komt.
Hein.color=navy] :-*[/color]

Jef Janssens

 :o is dit nakweek uit engeland?ik hoop dat je ze allemaal groot krijgt.

Harry

Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

Pamela

#6
De eerste kweichowensus nakweek gaan nu na 3 maanden het land op en zijn 7,5cm hier ben ik heel tevreden mee, dat ze zo groot metamorfoseren. Ze zitten nu in een kistje met 1mm tuinturf nat en een paar turfblokken een takje klimop en wat stukken schors. verder heb ik er een overdosis mini wormen in gegooid. hopenlijk gaan ze nu eten. ik zorg voor een hoge luchtvochtigheid door een dichte deksel met wat gaten erin. de bodemlaag is slechts 1mm zodat ze makkelijk de wormen kunnen vinden die dan niet omlaag kunnen kruiopen

Pamela

ik heb even eerdere post bekeken. 7 juni zaten ze nog in het ei!! zie foto post die datum dus 2 maanden en 10 dagen en dan al 7,5cm

Jef Janssens

gefeliciteerd! ;D
je weet wel hoe je iemand jaloers moet maken ;)