Aquatiel houden Triturus Marmoratus

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

robkeulers

Na verloop van tijd stapelen afvalstoffen zich op in de bodem. Je ziet dit verder niet, maar je salamander kan er aan dood gaan. Je dier krijgt een doffe huid en sterft vrij snel daarna.

Bij alle landbewonende salamanders is het belangrijk om regelmatig de bodem te verversen. Met name bij gravende soorten is dit van belang (tijgers bijvoorbeeld).

Louis

Zeer mooie bak Andre,
Zeer goed gemakt.
Zoals Rob zei, moet je inderdaad de grond regelmatig verversen maar dat kan makelijk gedaan worden zonder dat de planten er onder lijden. Meestal groeien ze nog beter na de verversing. ventilatie is ook belangerijk voor de planten.
Ik heb verder geen ervaring met marmers in een terrarium maar omdat ik zelf Portugees ben, ken ik ze van "buiten".
In het midden en noorden van Portugal zie je ze in oktober/december de water in gaan maar in zeer droge winters vind je ze de hele jaar door op het land.
Ik neem aan dus dat in een terrarium moet je ( mischien ) meer doen dan allen het water niveau veranderen om ze aquatisch te krijgen. Een temperatuur verandering kan helpen.
In zeer warme streken gaan de dieren na een temperatuurdaling en stijgende water aquatisch worden en houden meestal geen winterslaap.
In gematigde streken houden ze hun winterslaap in het water OF aan land en worden bijna allemal aquatisch in lente na een temperatuurstijging.

Temperutuur is dus ook belangerijk.

Groetjes,
Louis




A34

Andre, Je hebt me goed geinspireerd met je bak. Ik ben vandaag druk in de weer geweest. Ik zal binnekort wat fotos posten. :)

andrizay