Axolotl Bijten

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

firesalamander

Waarom bijten axolotl elkaar zoveel ?
Ik vindt het een beetje uit de hand lopen.
Wat kan ik er tegen doen ?

Groetjes Daniel.

joost.v.wijk

Axolotls zijn erg vraatzuchtig. Ze reageren op bewegingen, en happen daar naar, in de hoop dat ze wat lekkers treffen.
Voorkomen is niet helemaal mogelijk, voer ze regelmatig, of zet ze anders apart, als ze elkaar verwonden (wat eerder voorkomt bij verschillende groottes vd dieren).


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

andrizay

Goed dat ik dit net lees..ik ben op weg om een koppeltje op te gaan halen ;)..

alphamale

Ik heb er twee in een bak van een meter zitten en ik heb altijd voer paraat. Zodra hun honger gestild is laten ze elkaar met rust. Ongelooflijk hoe ze elkaar opzoeken, terwijl ze zoveel ruimte hebben. Eigenwijze beesten.

Morrison

Ze gunnen elkaar niks als het om voer gaat, maar de rest van de tijd kunnen ze gezellig op een kluitje liggen.

Michiel Voermans

Citaat van: Morrison op oktober 31, 2010, 08:34:35 PM
Ze gunnen elkaar niks als het om voer gaat, maar de rest van de tijd kunnen ze gezellig op een kluitje liggen.

Haha dat is een goeie. Mijn axo had een lange regenworm half in zijn mond, en toen hapte er een andere axo in. De 2 waren met de regenworm als het ware aan het touwtje trekken, totdat de worm gewoon door midden scheurde :o Eerlijk delen ze alles samen  :D(had 't eigenlijk moeten filmen)
Maar je hebt helemaal gelijk hoor, de beesten hebben als het ware een nieuwschierige eet ''stand'' en een lieve vriendelijke ''stand''  :P