Nieuw Duits boek over vuursalamanders

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sergé Bogaerts

Weliswaar in de Duitse taal, maar met veel mooie foto's en praktische tips voor het houden en kweken van deze dieren, met veel foto's van alle soorten en ondersoorten. Voor net iets minder dan 20 euro! En dan vooral over Salamandra salamandra, dus vooral voor de Vlamingen interessant!  ;D

Feuersalamander (alle soorten) ISBN: 978-3-86659-156-1

Stefan Schorn & Axel Kwet

144 Seiten, Softcover
202 Farbfotos, 1 Karte
Format: 16,8 x 21,8 cm

Zie:
http://www.ms-verlag.de/index.php?116&backPID=116&tt_products=2881



even de link aangepast

Gerrit Krips

Zes jaar geleden kocht ik het boekje, toen net verschenen, 'Der Feuersalamander' (192 p.) van de hand van Burkhard Thiesmeier en uitgegeven bij Laurenti Verlag. Was soll ich machen? Er kan altijd nog wel een boekje bij, maar voegt het nieuw verschenen exemplaar ook iets toe aan het eerdere?

Sergé Bogaerts

Het is veel meer een terrariumboekje, dus een heel andere opzet; namelijk ook over houden en kweken.  Thiesmeier is wel wetenschappelijk wat degelijker. En er staan veel en andere (en vooral van veel Nederlanders, met name Wouter Beukema) kwalitatief fraaie foto's in.

firesalamander

Ik vindt dit een prachtig boekje!
Ik ga hem zeker bestellen.

robkeulers

Goede vraag Gerrit, ik speelde met dezelfde gedachte..
Ik ben benieuwd, heb hem gister meteen besteld.


Gerrit Krips


Gerrit Krips

Ik heb het boekje bij de uitgever (D) besteld en het keurig, met een rekening erbij, over de post ontvangen. Inclusief portokosten voor € 23. Het blijkt een zeer aanbevelenswaardig boekje te zijn: prima tekst en fraaie foto's.