Pseudoeurycea belli

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Harry

Ik heb in de handel de volgende soort aangeboden gezien. Pseudoeurycea belli
weet iemand meer over deze soort en hoe ze in de handel zijn gekomen?
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

Kenny

Beetje vergelijkbaar met Bolitoglossa dofleini situatie in gevangenschap (die zie ik ook aangeboden trouwens). Moeilijk in leven te houden dus, ze leven in mexico op hoogtes van +2700 meter in heel vochtige dennenbossen. Als kwetsbaar geklasseerd op de IUCN red list in 2006.

Ik weet dat de fransen wel eens Pseudoeurycea nagekweekt hebben maar welke precies dat ontgaat me even.

De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

Kenny

btw:

Het problematische zit hem vooral in de manier waarop die dieren gecollecteerd worden, de mensen die ze ginds gaan vangen verzamelen eerst een hoeveelheid dieren tot ze er genoeg hebben om te gaan verkopen. Tussen dat eerste en laatste dier kan behoorlijk wat tijd zitten, vaak in baggere verzameldoosjes. Het resultaat is dat je een verzwakt dier krijgt, vol stress en dus een zeer vatbaar voor allerlei ziekten...

Zelf ben ik ook al enkele jaren aan het dromen van Pseudoeurycea en Bolitoglossa soorten maar bovenstaande en alle negatieve ervaringen weerhouden me ervan ze daadwerkelijk te gaan houden.
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.