Taricha van '08 in amplexus??

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

DannyS

Bij het voeren zojuist zag ik mijn 2 taricha's (granulosa) in amplexus zitten... ze zijn alleen van 2008. Kan het zo zijn dat in ieder geval het mannetje er al zin in heeft, of is dit slechts 'oefenen'?
Ze zijn nu zo'n 10 cm denk ik.
Ze zitten wat rottig om foto's van te maken en ik wil ze niet te veel storen.

robkeulers

Ik denk dat dit gewoon droog-oefenen is. 10 cm is veel te klein als je het mij vraagt, maar wel een leuke waarneming natuurlijk.

Kenny

en een man die zin heeft ziet er op z'n minst gezegd...spectaculair uit  ;D
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

Hugo

De jeugd gaat tegenwoordig steeds eerder los met dit soort activiteiten he, zelfs in Danny zijn slaapkamer! ;)
Leuk om te zien Danny, kan me inderdaad niet voorstellen dat het diertje echt wat kan presteren op dit formaat. Maar goed, oefening baart kunst dus wie weet wat er over 2 jaar gebeurd! :)

DannyS

Ik ging er al van uit dat er weinig/niets van kon komen. Ik weet nu in ieder geval dat ik 1 mannetje heb.. kan ik ook concluderen dat die ander een vrouwtje is, of is dat nog wat vroeg? Ik weet van kikkers dat de mannetjes alles vastpakken als ze er zin in hebben..

DannyS

Ik heb ze daarnet weer in amplexus gezien, het mannetje heeft toch al een flinke cloaca.
De onderste (kan ik er van uit gaan dat het een vrouwtje is?) vind het allemaal best geloof ik.

Echt prachtig om te zien.

Jef Janssens

Taricha mannen in paarstemming "amplexussen" (nieuw werkwoord  ;)  )alles wat in het water zit, en beweegt.
dit lijkt me dus geen goede maatstaf om te oordelen dat de andere een vrouwtje is.

Kenny

Mijne zitten ook al enkele weken te "amplexussen", de man is echt spectaculair aan het worden...gigantisch lange staart, gladde huid, verbreed en zwarte "nageltjes" aan de tenen.

Ik zal eens proberen een foto te nemen.
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

DannyS

Citaat van: Jef Janssens op januari 25, 2011, 07:40:46 AM
Taricha mannen in paarstemming "amplexussen" (nieuw werkwoord  ;)  )alles wat in het water zit, en beweegt.
dit lijkt me dus geen goede maatstaf om te oordelen dat de andere een vrouwtje is.

Hebben salamanders geen 'laat los' geluid/beweging zoals kikkers/padden dat hebben?
Net even goed gekeken naar wat ik denk dat een vrouwtje is en ik zie geen verdikking bij de cloaca. De cloaca zelf is nauwelijks te zien. De staart is ook niet overdreven lang. Ik zal eens kijken of ik een plaatje kan schieten.

Kenny

Zo, net even de bak ververst... hier wat bad quality pics van een knaap en een dame. Als je goed kijk zie je bij de man z'n zwarte verhardingen aan de tenen.




De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

Kenny

De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

Steven DC

Nice! Met die poten lijkt hij wel Popeye...

Kenny

De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

DannyS

Wat een dikke poten inderdaad, kolere.. ik zal wat spinazie in de bak gooien :D

Monique

Wat een gave foto's. mooie dieren!
Monique

Paramesotriton hongkongensis 2.1.0
Ambystoma mexicanum 0.1.0
Ambystoma tigrinum 1.3.0
Tylototriton verrucosus 2.0.1
Cynops ensicauda popei 0.0.5
Pleurodeles Waltl 0.0.2

1 kat
goudkarper
geelwangschildpad Albert
Shiba inu