Warmtemat ongeluk, domme fout of onveilig spul?

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

DannyS

Ik zag vandaag dat mijn warmtemat, die onder mijn ovenvisjes bak was verbrand. Hierdoor is zowel de ondergrond verschroeid en is er een gat gebrand in de ovenvisjes bak.
Ik moet de mat nog openslopen om te kijken hoe het is gebeurd, maar het resultaat vind ik best schrikwekkend... voor het zelfde geld vliegt het huis in de hens.

Het ging om een 10w matje waarvan ik het merk niet kan vinden. Er staat wel Pet Mat op.
De ovenvisjes bak stond meteen op de mat, is dit een foute manier van handelen?

robkeulers

klote zeg.. of ja, eigenlijk geluk dat de boel niet is afgebrand. Zijn de ovenvisjes niet in huis ontsnapt?

op de warmtematten staat dat een zijde van de mat vrij moet liggen (op die van mij althans). Dat zou betekenen dat je de mat met bak op een rooster zou moeten zetten ofzo. Ik heb me er eigenlijk nooit echt in verdiept.

DannyS

Er huppelen toch wel wat ovenvisjes door het huis, er ontsnapt er altijd wel eens 1.. maar voor zover ik heb gezien zat het zaagsel nog behoorlijk stevig om het gat heen, dus een exoddus is het niet geweest.
Ik ga nog eens neuzen over dat ventileren..het heeft 2 jaar goed gedraaid, maar dat kan net zo goed mazzel zijn geweest..

Joey Immers

Nou danny dat is niet best! maar gelukkig dat de rest niet is afgefikt!

Maar mijn ervaring met wamrtematten is dat je ze altijd onder een stuk piepschuim moet leggen of iets dergelijks en nooi direct op glas of dit geval plastic! Je ziet bij terrariums dat ze barsten als je ze onder het terrarium zelf legt.

Groet,
joey
Joey immers.

hypselotriton orientalis