hynobius Dunni

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vercnocke Redgy

hey folks de Hynobius larven stellen het vrij goed ,na,te,tellen kwam ik op 81 larfjes bijna het dubbele van wat ik vorig jaar had na dezelfde periode

Coen Deurloo

Wow gefeliciteerd Redgy! Ziet er goed uit! Kun je iets meer vertellen over hoe je de larven houd?

Vercnocke Redgy

dus de larfjes werden op 15-03-2007 ontdekt( de eierzakken) die werden enkele dagen later apart gezet in één bak met afm.(80-30-waterstand van 7 cm.hoog) deze kwamen uiteindelijk op 28 maart uit hun eierzak en van enig water verversen is bij deze soort af te raden wel heb ik vanaf deze dag ieder dag verse watervlooien toegevoegd ,toen ze op 30-03 hun achterpotenbegonnen te krijgen heb ik ook muggelarfjes aangeboden wel de kleinste uitzoekentenslotte heb ik gisteren(8-03-2007) besloten ze onder te brengen per 10 stuk's dit keer wel met vers water uit de kraan aangelengt met water uit de vijver

Vercnocke Redgy

sorry de datums zijn een beetje verkeert de larfjes kregen pas hun achterpootjes op 16april niet op 30 maart dit jaar heb ik ook geen kannabalisme onder de larven...oef dit komt door (denk ik)vanaf de eerste dag prooidieren aan te bieden. hierbij nog enkele plaatjes van hoe ik mijn dieren hou

Coen Deurloo

Dat ziet er erg goed uit! Is dat de Caudata.org kalender aan je muur?

Vercnocke Redgy

nee dit is een kalender van Reptilia.van het jaar 2001 .Buiten mijn Henobius jongen heb ik ook al een 20 tal larfjes uit mijn Cynops Pyrrhogaster"sasayamae" groepje dus dit zit goed Het wijfje legt met mondjes maat haar eieren af en worden het best direct weggehaald anders consumeert ze haar eigen eieren(draait zich om en hapt het ei weg) .Is er iemand die op 16 juni naar Belgié komt i.v.m.de belgische samenkomst van de salamandervereniging dit bij Heinz Keller? ik ben er alvast ;;;voor geintresseerden zal ik een enkeling Triturus Montadoni (wijfje) bij hebben;een groepje van 4 dieren Ambystoma Maculatum(2 wildvang en 2 nakweek dieren)misschien nog andere

Coen Deurloo

Belgie zal ik zeker zijn, ik woon zelf in zeeland. Welke soorten heb je nog meer Redgy?

Kamil

Really nice pictures! thanks for sharing! Did the dunnis breed indoors or oudoors?

Vercnocke Redgy

hey Kamil my adult group i keep in my gardenhouse the eggs and larfs inside my hobbyroom

Kamil

Thanks for the info! It seems to me, as everyone who bred Hynobius did this kinda outdoors. But really nice animals and pictures!
How difficult are the larvae to raise?

Best Greetings,

Kamil

Vercnocke Redgy

hey folks, de éérste Hynobius Dunni larven 3 stuks zijn het land op gegaan het zullen er zeker 76 worden zoals het er nu uitzie ;ook zijn de éérste 2 T.dobrogicus larfjes ook op land gekomen  grtjs

Coen Deurloo

Netjes! Ik merk dat mijn dobrogicussen weer een paarkleed aan het opbouwen zijn.

Vercnocke Redgy

hey folks de Dunni's stellen het uitstekend het zijn er 75 geworden .ik bied aan 12 groepjes van 5 dieren dit aan 12.5 euro per dier.Ik moet er wel bij melden dat wie er aankoopt automatisch wordt toegevoegdt aan een studbook via mij naar Henk Wallays

Coen Deurloo

Redgy, het is misschien een idee om dit onder het aanbod gedeelte van het forum te plaatsen? Anders leest niet iedereen het.