Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.



Bijzonder slangetje

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Monique

Bij de groothandel/dierenwinkel waar ik altijd het voer haal voor de sallies is ook een aparte ruimte met amphibieen en reptielen. Ik ga daar altijd wel even kijken. Naar de mooie felgekleurde kikkertjes, de skinken, kameleons en de slangen. Veel slangen zijn niet dagactief en liggen dus eigenlijk als een soort opgerolde klont. En het zijn ook meestal de wurgslangen en rattenslangetjes en kousenbandslangen die je er ziet. Maar dit keer zaten er erg actieve (dagactieve) kleine slangetjes. Ze zijn heel erg nieuwsgierig, volgen je vinger, komen op je af en zijn ook nog eens erg mooi groen met een tekening.  Helemaal geweldig. Met de verkoper aan de praat geraakt over deze slangetjes. Het is een insectenetende slang, ze hebben giftig speeksel, blijven klein. Ik weet niet of het een ophistoglyfe slang is. Sommige mensen kunnen allergisch reageren op het speeksel. In ieder geval het leek mij een interessant dier. (niet dat ik met een slang hoef thuis te komen, helaas)
Maar nu ben ik dus de naam vergeten!!! En dat kan ik niet uitstaan, dus ik ga ze mailen, maar misschien kan iemand anders het zo zeggen?  Ik dacht eerst een haakneus, maar dat klopt dan weer niet met insectenetend. Ook was de onderkant van het lijf afwijkend en meer overeenkomend met gifslangen?
Monique

Paramesotriton hongkongensis 2.1.0
Ambystoma mexicanum 0.1.0
Ambystoma tigrinum 1.3.0
Tylototriton verrucosus 2.0.1
Cynops ensicauda popei 0.0.5
Pleurodeles Waltl 0.0.2

1 kat
goudkarper
geelwangschildpad Albert
Shiba inu

Kenny

De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

Monique

Ik heb net gebeld maar kreeg iemand anders aan de lijn. Het schijnt dus toch een kousenband te zijn, of we spreken over verschillende soorten. De Thamnophis sauritus een algemeen voorkomend soort wat ik zo zie. Maar als ik de foto's zie dan zien deze er anders uit.  Ik denk dat spraakverwarring kwam omdat we het ook hadden over de haakneusslang. Ik zag trouwens op de voorraadlijst dat ze ook een tylotriton asperimus hebben. Goh die had ik niet gezien.
Monique

Paramesotriton hongkongensis 2.1.0
Ambystoma mexicanum 0.1.0
Ambystoma tigrinum 1.3.0
Tylototriton verrucosus 2.0.1
Cynops ensicauda popei 0.0.5
Pleurodeles Waltl 0.0.2

1 kat
goudkarper
geelwangschildpad Albert
Shiba inu

Kenny

Thamnophis sauritus hebk wel s op de foto gehad...

De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

Monique

Mooi Kenny! Het zouden ze zo maar kunnen zijn. Ik kijk volgende week nog even als ik nieuwe voedseldieren ga halen.
Monique

Paramesotriton hongkongensis 2.1.0
Ambystoma mexicanum 0.1.0
Ambystoma tigrinum 1.3.0
Tylototriton verrucosus 2.0.1
Cynops ensicauda popei 0.0.5
Pleurodeles Waltl 0.0.2

1 kat
goudkarper
geelwangschildpad Albert
Shiba inu

StijnH

Dat zijn echt knappe dieren! Kende ze al wel, maar blijven mooi.  Ben benieuwd welke soort het nou is.
Cynops ensicauda popei
Hypselotriton cyanurus
Lissotriton italicus
Lissotriton montandoni
Ommatotriton o. ophryticus
Pleurodeles waltl
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Triturus ivanbureschi
Triturus macedonicus
Triturus marmoratus
Triturus pygmaeus

Joey Immers

De enigste insecte eters die ik kan is toch wel de: Opheodrys vernalis en die zijn overdags zeker actief!
Joey immers.

hypselotriton orientalis