A. opacum

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hugo

Ik heb een koppel A.opacum in een bak zitten.
Ze zien er goed uit en hun eilegtijd komt eraan! (september oktober)
Ze leggen eieren op beschutte plekken aan de rand en op de bodem van tijdelijke poelen.

Om dit goed na te bootsen, heb ik een waterschaal deze zomer laten opdrogen in hun bak.
Ik heb er inmiddels modder van een tijdelijke poel bij ingedaan als extra nabootsing van de natuur.

En nu maar duimen!

Het koppel
http://i913.photobucket.com/albums/ac331/hugosengers/071.jpg

De schaal bedekken in de poelmodder ...
http://i913.photobucket.com/albums/ac331/hugosengers/A1opacumwaterschaalgevuldmetvochtigpoelmodderuiteendrooggevallenpoel1aug2010.jpg

http://i913.photobucket.com/albums/ac331/hugosengers/A1opacumwaterschaalgevuldmetvochtigpoelmodderuiteendrooggevallenpoel1aug20103.jpg

ttp://i913.photobucket.com/albums/ac331/hugosengers/A1opacumwaterschaalgevuldmetvochtigpoelmodderuiteendrooggevallenpoel1aug20105.jpg

Kenny

Citaat van: Hugo op augustus 03, 2010, 05:11:38 PM
Ik heb een koppel A.opacum in een bak zitten.
Ze zien er goed uit en hun eilegtijd komt eraan! (september oktober)
Ze leggen eieren op beschutte plekken aan de rand en op de bodem van tijdelijke poelen.

Om dit goed na te bootsen, heb ik een waterschaal deze zomer laten opdrogen in hun bak.
Ik heb er inmiddels modder van een tijdelijke poel bij ingedaan als extra nabootsing van de natuur.

En nu maar duimen!

Het koppel


De schaal bedekken in de poelmodder ...








Wel tussen IMG haakjes zetten he huugje ;) bij deze gebeurd
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

Kenny

Ben benieuwd, mijne zitten in een buitenbak maar aangezien ik bij de vrouw een poot heb moeten afzetten (is inmiddels al half teruggegroeid) zal ze eerder haar energie daarin steken.
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

alphamale

Ik vind ze mooier dan de tigrinum. Jammer dat ze wat kleiner blijven, maar daar zou ik me eens overheen moeten zetten. Ik heb begrepen, dat de wijze van onderhouden ongeveer hetzelfde is als de tigrinum. Superbeesten. Valt hiermee fatsoenlijk te kweken of is het een crime?

Kenny

In gedrag zijn ze totaal niet te vergelijken..als je opacum koopt weet dan goed dat je die dieren zo goed als niet meer terugziet  ;) niet zoals een tijger die je handtam kan maken en uit de hand kan voeren.
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

alphamale

Eerst maar de tigrinum voor mijn vriendin, want die hecht er waarde aan dat zij ze af en toe kan zien. Uiterlijk vindt ze erg belangrijk, wat overigens niet terug te zien is in haar partnerkeuze. Die opacum vind ik echter interessant, daar hij volgens mij wat minder gehouden wordt in NL/BE. Jammer dat ze geen 1.50 meter lang worden....

MartinS

Hey Hugo, en heb je nog eieren gevonden?
F1 Cynops ensicauda popei (Hiji rivier N-Okinawa)
F2 Cynops ensicauda popei (Zamami eiland)
F1 Cynops ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
F1 Cynops ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hoigawa-shi, Niigata prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Kanagawa prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Mie prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hiroshima prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hyogo prefectuur)     
F1 Cynops pyrrhogaster sasayamae (Yubara, Okayama prefectuur)
CB Cynops cyanurus (Wuding, Chuxiong, Yunnan, China)
F1 Cynops fudingensis (Fuding northeastern Fujian)
WC Cynops orientalis (Hubei province, China)
CB Paramesotriton hongkongensis (Tai Tam HongKong Island )
WC/F1 Pachytriton sp.

CB Xenopus laevis albino en wildkleur

Poecilia wingei:
Campoma Rio Oro 2006, Class-N
Cumana Silverado, Class-N
Campoma Blue Star, Class-N
Campoma El Tigre, Class-N
Red Top Yellow Sword, ECS Stam Nr.: N - 98-0021
Black Bar, ECS Stam Nr.: N-98-0003
Red Chest, ECS Stam Nr.: N-98-0010

Poecilia reticulata:
Pasaje, Ecuador, 2005 Max Sparreboom
Rio Tefe, Brazilie, 1999, Hariolf Rieger
Rio picota, Colombia
Cayenne, Frans Guyana