T. pygmaeus: allemaal vrouwtjes?

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

DannyS

Aangezien mijn dieren meer dan een jaar oud zijn, ging ik eens kijken of er al iets van geslachtsonderscheid te vinden was.. Zover ik kon zien heb ik 3 vrouwtjes, maar misschien zit ik er naast.
Hier wat foto's, ik weet niet welk dier er dubbel in zit, maar ze zitten er wel alle 3 in:









Moet ik op zoek naar een mannetje, of kan er toch nog 1 tussen zitten?

Kenny

#1
Zie ik geen klein miniricheltje op de dorsale streep op foto 3?

btw: ze zien er trouwens goed uit, heb je ze op land of aquatiel?
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

DannyS

Ik hou ze aquatiel. Nu je het zegt.. het lijkt op een richeltje.. ga ik morgen even beter bekijken.

Kenny

 :) Mijne zitten voorlopig ook nog aquatiel, binnekort gaan ze de wijnkoeler in om dan rustigaan de temperatuur te laten zakken en ze te "overwinteren". Ik ga proberen om ze dan tijdens de winter te kweken om zo langer koelere temperaturen te hebben zodanig de larven zo groot mogelijk worden eer ze het land opgaan.
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

petro pees

Foto 1 kan een man zijn,foto drie is zeker een man,twee weet ik niet en vier is zeker een vrouw.
Petro
Tylototriton Shanjing

Sergé Bogaerts

Dieren waarbij de middenstreep op de rug vrij blijft van zwarte vlekjes zijn vrouwen, die waar langzaam zwarte vlekjes beginnen te ontstaan zijn mannen.

Mannen beginnen (bij mij nu) ook een zwartere en dikkere cloaca te krijgen. Er zitten dus volgens mij bij jou ook mannen bij, maar het is wel lastig het al met 100% zekerheid te zeggen op grond van alleen deze foto's. Gewoon afwachten tot over een maand, dan weet je het vast zeker.
Maar ik gok; foto's 1 en 2 zijn hetzelfde beest (zie tekening) volgens mij en een man. Foto 3 man en misschien foto 4 ook een man....
Ik heb overigens ook meer mannen dan vrouwen nu bij nakweek van 2009.