Gyrinophilus porphyriticus

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kenny

Ik speelde al langer met het idee om een buitenbak te maken voor de Gyrino's...na wat tegenslagen (lekke bak,...) is het dan eindelijk zo ver. De bak is af! Het is m'n oude landbak die ik leeggehaald en omgebouwd heb naar deze versie  ;D.
De opbouw is vrij simpel: stenen stapelen, fonteinpompje in het midden ingepakt in muggengaas, mos, bladafval, water  ;D







De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

Steven DC

Ziet er erg netjes uit Kenny! Als ik het zo zie, heb jij wel een reeks zeer mooie soorten zitten. Is er eigenlijk ergens een lijstje met de soorten die je houdt? Daar ben ik wel zeer benieuwd naar :)

Hugo

Kenny, jij gaat wel erg ver om anderen jaloers te maken he! ;)
Een complete gyrino beek/buitenbak! ;D
Mooi man!

Die kom ik zeker eens in het echt bewonderen (in nederland is het niet abnormaal om jezelf uit te nodigen) 8)

Jari B

Hoeveel salamanders heb je in die bak zitten?

Kenny

Citaat van: Hugo op juni 29, 2010, 04:48:42 PM
in nederland is het niet abnormaal om jezelf uit te nodigen

Ja dat weet ik ondertussen, je hebt ons een fortuin aan eten gekost sodeju  ;D vreethaas  :D maarreu altijd welkom he, je kent het hier ondertussen al goed  ;)

@jari: een koppeltje
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

Coen Deurloo

Geweldig! Ziet er super uit  ;D

naeff002

dat heb je heel mooi gedaan kan niet anders zeggen.
Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

Kenny

Ondertussen is de bak aardig gegroeid en ik heb er nog maar onlangs in gesnoeid...




De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

Kenny

Net even buiten m'n ronde gedaan, deze leukerd kwam piepen...

De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

StijnH

Cynops ensicauda popei
Hypselotriton cyanurus
Lissotriton italicus
Lissotriton montandoni
Ommatotriton o. ophryticus
Pleurodeles waltl
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Triturus ivanbureschi
Triturus macedonicus
Triturus marmoratus
Triturus pygmaeus

Kenny

Dit topic nog eens vanonder het stof halen. De dieren zijn 's winters gewoon in deze bak gebleven, door de pomp en de 2 luchtpompjes bleef er een deel ijsvrij en dat was blijkbaar voldoende. Een paar weken geleden zag ik paring tussen de 2 grootste dieren (5 zitten erin) en eieren in de buik maar dat zegt niets aangezien dat hetzelfde verhaal is als in 2010  ;)

Ondertussen is de bak een beetje aangepast en begint ie aardig in te groeien.
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

naeff002

Ziet er nog steeds heel mooi uit. Hoe diep is die bak eigenlijk en staat het in de grond of op de grond.
Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

Kenny

Hij staat op het terras gebouwd, in hetzelfde materiaal (bankirai). Als ik me goed herinner 140 lang, 90 breed en 75 hoog. Het water staat nu 20cm op het laagst en 30cm op het hoogst. Wanneer het goed regent stijgt dat vanzelfsprekend  ;)
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.