nieuwe beestjes

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

frankanneleen

Hallo! Inmiddels zijn wij er achter welke soort we precies hebben (Pachytriton) want dat is ons helaas niet verteld bij de aanschaf. En ook niet dat dit een vrij agressieve soort is. Dat hebben we nu een beetje ontdekt. Een vrouwtje (?) gaat regelmatig achter het mannetje (?) aan en bijt hem dan in de staart, alleen daar. Is dit puur territoriumgedrag of is dit paringsdrang? En ik lees verschillende dingen over het water qua tempratuur en stroming. Wij hebben een bak van 60x30x30 cm met een pompje die het water zichtbaar en voelbaar rondpompt. De tempratuur is niet gekoeld of verwarmd. Er staat zo'n 15 cm water met mogelijkheden om op het droge te gaan, dit doen ze echter nooit. Hebben jullie goede tips/ervaringen die wij kunnen gebruiken?

groet, Anneleen & Frank

elleke

IK zou een grotere bak (80 zeker) nemen voor 3 salamander van deze soort.
En heel veel schuil en verstop plaatsen (zijn vechters heb er ook twee gehad waar nu 1 van overblijft door wonden van vechten)
Gewoon een stuk schors op water of een tak die boven water steekt is al goed.
denk er aan zijn wel ontsnappers. Bak goed afsluiten

frankanneleen

#2
Bedankt voor de tips. We zullen meer schuilplaatsen maken. Nu hebben we al een stuk liaan waar ze in, op en onder kunnen. Met stenen en houten holletjes gaan we meer schuilplekken creƫren. Dat biedt hopelijk mogelijkheden en rust voor de beestjes. En we hebben standaard een deksel op de bak. De grootte van de bak kunnen we niet aanpassen. Meer adviezen of tips zijn altijd welkom!

elleke

wat ik heb gedaan met het deksel van bak is
De openingen voor de draad van licht en filter
toegemaakt met gaas van bv visnetje zo kan er nog verluchtig in
maar dieren kunnen er niet uit.

grz elleke