help mijn water word te warm

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

bells

lieve mensen

mijn water word telkens te warm 23 c
ik werk wel met flesjes ijs maar het werkt niet goed genoeg.
en het water word zo weer warm na dat flesje gesmolten is.
ik ben ook nog wel is op school dus kan niet altijd af wisselen met flesjes.
of bij vullen met koud water.

is er een soort koel systeem te koop om mijn water te koelen naar 18 c
wand dit vind mijn axo niet fijn.

het is wel een beetje dringend ik woon in een boven woning. het kan hier 30 c worden in de zomer.
(schaam)
als ik er niet goed voor kan zorgen heeft hij of zij een betere thuis nodig ik wil hem niet verwaarlozen.

liefs bells 



joost.v.wijk

23°C is niet iets om je druk over te maken. Een gezonde Axo kan dit voor een tijd prima verdragen. 30°C is wel een probleem.

Google even op aquarium chiller. Ze zijn alleen wel vrij prijzig, bij mijn weten.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

bells

oke ik had gehoord van de aquarium winkel dat axo,s gehouden worden op 25 c

ik heb toch echt overal gelezen dat ze het op 18c het fijnst vinden.
wie en wat heeft het goed  ???

ik ben van plan om zelf en koel systeem te gaan maken  hier heb ik en link met uit leg.
wat vinden jullie er van
er 1 schaffen is te prijzig en mijn bak is daar ook nog veel te klein voor
B60 L30 H40  ik heb maar 1 axo  op moment 8 cm.

http://www.google.nl/imgres?imgurl=http://home.zonnet.nl/rsetteur/waterkoelen/images/ICA_2_02_Closed_Water_Loop_Diagram_2.jpg&imgrefurl=http://home.zonnet.nl/rsetteur/waterkoelen/waterkoelen_linken.htm&usg=__IM8kJPC5Vje0w2cRliJgpL4SC1M=&h=461&w=813&sz=40&hl=nl&start=67&um=1&itbs=1&tbnid=c0ZXnSz1rbmklM:&tbnh=82&tbnw=144&prev=/images%3Fq%3Daquarium%2Bkoeler%26start%3D54%26um%3D1%26hl%3Dnl%26safe%3Doff%26sa%3DN%26ndsp%3D18%26tbs%3Disch:1

joost.v.wijk

Continue warm houden is idd niet goed. Tijdelijk kan voor een gezond dier echt geen kwaad. Natuurlijk is koeler beter.

Over het koelen, moet je zelf, denk ik, uitvogelen wat het beste werkt. Computerventilatoren werken volgens mij niet afdoende...


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

bells

nee dat lijkt mij ook geen goed idee

ik ga werken met een koel box het water circuleert door een koel spiraal door mijn bak heen het heeft zelfde effect als de flesjes ijs maar dan constant en minder koud.

liefs bells

joost.v.wijk

Dat moet goed werken. Zoiets is wel te realizeren. Laat weten hoe je het doet, ook d.m.v. foto's. Daar hebben anderen ook weer wat aan.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

bells

ik ga mijn best doen.
en zal er een goed verslag van maken

liefs bells

DannyS

Die site ken ik ja :)
Ikzelf ben bezig met de planning van het gebruik van een peltier unit.
Ik zal jullie daar ook over op de hoogte houden.

robkeulers

Ik heb nog zo'n peltier-element liggen, maar ben er eigenlijk nooit aan toegekomen om er echt iets mee te doen. Moet dat ding maar eens opduikelen.

Danny, jij kent deze link zeker, maar voor bells kan dit interessant zijn: (klikkerdeklik!) Zoek ook even op het forum van caudata.org. Zij hebben al een boel geschreven over koelmethodes. Enkele koelboxmethodes bleken wel, en enkele bleken niet te werken, dus kijk het even na voor je begint, het kan je verder helpen denk ik.

bells

#9
ik zelf ben geen kij in Engels zal mijn vriend het laten uit pluizen.
ik heb al onder delen gekocht dus ik ga het gewoon proberen eerst testen zonder diertjes natuurlijk.
en als het niet voldoende is  moet er een computer ventilator bij 
ik ga over een paar manden een weekendje weg dus ik moet er wat op verzonnen hebben.

de koel box die ik heb is helaas niet water dicht met behulp van  bizon aquarium kit kan ik het op lossen.
hebben jullie nog wat tips wand die kan ik wel gebruiken.

liefs bells

PS Olli eet telkens zand op hij poept het wel weer uit maar lijkt me niet gezond en het voer wat ik voor zijn neus laat wiebelen wil hij niet hebben.

ik heb garnaaltjes rond zwemmen en guppy's
als hij honger heeft pakt hij er dan vanzelf 1 ?? ???
tot nu toe wil hij alleen nog maar aan de rode muggen larven die in het zand verstopt zitten.
waar door hij meer zand eet dan larf

wie kan me op weg helpen  :'(