salamanders op marktplaats

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.


joost.v.wijk

Die advertentie had ik gister ook gezien. Ik had eerder het idee dat dit een fotootje is die van internet is geplukt.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

robkeulers

Ik denk hetzelfde als Joost. Hoewel Reptilia in het verleden wel eens wat Plethodon importeerde, zoals het beest op de foto. Dus waarschijnlijk verkopen ze vulgaris, gokje...


Ben je de hobby weer aan het oppakken Harry? Ik las net in een ander topic van Pam dat jullie weer watervlooien gaan scheppen.

Kenny

#3
De foto is een Plethodon nettingi, de kans dat deze aangeboden wordt is dan ook extreem klein. Het gaat hier waarschijnlijk om een of andere wiebo die wat salamanders uit z'n vijver geschept heeft en het eerste beste prentje van een "salamander" erbij geplaatst heeft.


btw: deze zijn beschermd waar ze voorkomen...
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

Harry

Dus toch plethodon

Ja Rob. Ik deed de hobby nog samen met Ad. Door zijn overlijden zijn zijn dieren bij ons terug en moet ik weer alles zelf doen. Uit respect voor Ad willen we het werk van Ad voortzetten door de dieren goed te verzorgen en hopenlijk te kweken. De buitenverblijven zijn er bij ons nog. Dus we hebben ruimte zat.
En misschien komt er daardoor weer wat uitbreiding bij.
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

andrizay

Ik heb gereageerd op die advertentie omdat ik nieuwsgierig was wat voor soort het was,en hoe ze die hielden,de prijs etc...Ik heb echter
nooit antwoord gekregen op mijn (lastige)vragen ;)..

joost.v.wijk

Had ik gister ook al gedaan: Gevraagd of ze foto's kon mailen van de buik, hoeveel ze er heeft e.d. Ook nog geen reactie gehad.....


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Kenny

Zo, die is alweer verdwenen  :)
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

DannyS

Iemand een idee wat dit voor dieren zijn?
KLIK

Zo op het oog is het vulgaris... maar ik zie het niet zo goed.

robkeulers

Volgens mij is met je ogen niks mis Danny, het lijkt mij ook vulgaris.

Kenny

Das vulgaris ja...

Hij beweerde dat ze gekocht zijn geweest bij waterweelde Den Haag. En omdat z'n vijver nu dichtgegooid is schepte ie ze eruit...
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

Joey Immers

1 voordeel van de waterweelde is dat ze geen salamanders verkopen! die hebben 100% zeker alleen vissen.
Joey immers.

hypselotriton orientalis