Bericht voor (nog?) niet-leden salamandervereniging

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

rob

Beste (nog?)niet  leden van de salamandervereniging.

Vandaag is nieuwsbrief nr 49 van de salamandervereniging verschenen. De onderwerpen die aan bod kwamen zijn:

1 Van het bestuur - jaarverslag, project zeldzame soorten etc

2 artikelen - boekrecensies, kweekverslagen, salamanderexperimenten, artikel over al dan niet legaal vangen van kikkerdril

3 Interview met Petro, lid van de salamandervereniging

4 Vraag en Aanbod

5 volgende bijeenkomsten salamandervereniging





De uitgave van de nieuwsbrief is altijd erg leuk om te lezen, en iedereen, beginner en gevordere steekt er wat van op. Alleen al de nieuwsbrief is reden genoeg om lid te worden van de salamandervereniging, dus als je nog geen lid bent, meld je dan snel aan!

Als lid van de verening kun je ook op afgeschermde plekken van deze site komen waar onder andere artikelen over bijzondere salamandersoorten staan, en hoe je halfwas dieren per post verstuurd. Alwèèr een reden om lid te worden 8)






Coen Deurloo

Leuk om dit even onder de aandacht te brengen Rob, het zou bijna vanzelfsprekend voor mij worden, zodat ik niet meer zie hoeveel andere niet-leden eigenlijk missen.

Het is zeker aan te raden om lid te worden, anders mis je als salamanderliefhebber toch echt heel veel!

®ob

Dit topic even nieuw leven inblazen.....

Er zijn weer een hoop nieuwe forumleden die nog geen lid zijn van de salamandervereniging, daar zou verandering in moeten komen!

via de salamandervereniging doe je allemaal leuke contacten op met mensen die niet op dit forum komen maar wel een schat aan informatie bezitten.

Je kunt dus ook aan prachtige nakweeksoorten komen die niet altijd op dit forum worden aangeboden (hoewel we over het aanbod hier niet mogen klagen!).

Er zijn super interessante bijeenkomsten in heel Nederland en België bij salamanderhouders thuis. Hier leer je enorm veel van, het is leuk om andere houders te ontmoeten, en je ziet de meest prachtige soorten.

Laatst was er een lid van de vereninging die geen internet heeft die enorm veel bakken van de hand deed. Voor een prikkie kun je dus vaak leuk materiaal kopen.

In mijn eerste post heb ik al een heleboel redenen benoemd om lid te worden en er zijn er nog veel meer, gewoon een kwestie van doen dus! Voor het geld hoef je het niet te laten De kosten zijn 15 euro per jaar, en voor dat geld krijg je vanaf september een geheel vernieuwd verenigingsblad in kleur. Ik heb een voorproefje mogen aanschouwen, en het was echt schitterend, ik was er volledig van onder de indruk.
Verder, de jaarlijkse bijeenkomst in dierenpark 'de oliemeulen' in Tilburg is geweldig, veel nakweek, interessante lezingen en lekker bijkletsen. De entree van de oliemeulen is normaal 8 euro, een verenigingslid komt die dag gratis binnen. Dus als je naar de landdag komt kost een lidmaatschap van een jaar eigenlijk nog maar 7 euro, waarbij je ook nog een full-color blad krijgt......

reden genoeg om lid te worden.. toch?

lid worden doe je hier (klikken!)

®ob

Mocht je lid zijn geworden, laat het Coen of mij even weten, dan passen we dat aan in je profielinformatie. je kunt dan pagina's lezen op dit forum die voor anderen niet toegankelijk zijn.

driessens rudi

Groot gelijk Rob, ik ben zaterdag naar zo'n bijeenkomst geweest. Verschillende nieuwe mensen leren kennen, veel gebabbeld en enorm interessant. Ik heb daar salamanders gezien die ik nog nooit gezien had. Dus mensen, Rob heeft gelijk, wordt lid van de salamandervereniging, het heeft alleen maar voordelen ;)

®ob

Rudi, ik was helaas verhinderd afgelopen zaterdag, ik moest werken. Maarre...... zou je niet eens wat willen vertellen over je bevindingen van afgelopen zaterdag?


driessens rudi

Waarom niet. Allereerst was er de gezellige ontvangst door Henk en zijn gezin. Toen iedereen er was werd er begonnen met de vergadering. Er werden allerlei dingen doorgenomen die de vereniging aanbelangde, waarna we in twee groepjes werden opgedeeld. Elk groepje kon dan, met deskundige uitleg van Henk, de dieren eens gaan bekijken. Véél salamanders gezien, de ene nog mooier dan de andere. Henk heeft vooral Hynobius en Ambystoma soorten. Maar dan wel prachtige dieren. Daarna werd er nog een rondvraag gedaan met de nieuwe aanwinsten en de nakweek verhalen. Daarna werd het officiële gedeelte afgesloten en kon iedereen nog wat nakaarten onder elkaar. Er werden ook foto's genomen die hopelijk binnenkort wel zullen te zien zijn op het forum. Al bij al een heel plezante en leerzame dag. De volgende bijeenkomst zal ik er zeker opnieuw bij zijn. De afwezigen hebben wat gemist.