Mesotriton alpestris apuanus

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kenny

Gezien de wetsverandering in België is nu ook m'n favoriete inheemse soort te houden mits de nodige papieren...MAAR ook alle ondersoorten zijn nu te houden..en dat is zo mogelijk nog interessanter! Sinds enige tijd ben ik dan ook in het bezit van de italiaanse ondersoort M.alpestris apuanus, nakweek uit 2009.



De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

Steven DC

Mooie dieren heb je in huis gehaald Kenny! Succes ermee.

joost.v.wijk



C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Kenny

Citaat van: joost.v.wijk op mei 08, 2010, 05:27:30 PM
Is het geen Ichtyosaura?  :D

Ik leef voor 2008  :P en verstop me achter "de wetenschappelijke naamgeving van deze soort is recentelijk diverse malen veranderd, waardoor de literatuur niet altijd eenduidig is"  ;D ;D ;D
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

Hugo

Hey die Kenny,

Mooie dieren, goed doorvoed!   :)
Het is een prachtig soort!



MartinS

Wanneer gaan ze in Nederland die wet aanpassen  :P

Mooie en dieren hoor, zien er super uit!
F1 Cynops ensicauda popei (Hiji rivier N-Okinawa)
F2 Cynops ensicauda popei (Zamami eiland)
F1 Cynops ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
F1 Cynops ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hoigawa-shi, Niigata prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Kanagawa prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Mie prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hiroshima prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hyogo prefectuur)     
F1 Cynops pyrrhogaster sasayamae (Yubara, Okayama prefectuur)
CB Cynops cyanurus (Wuding, Chuxiong, Yunnan, China)
F1 Cynops fudingensis (Fuding northeastern Fujian)
WC Cynops orientalis (Hubei province, China)
CB Paramesotriton hongkongensis (Tai Tam HongKong Island )
WC/F1 Pachytriton sp.

CB Xenopus laevis albino en wildkleur

Poecilia wingei:
Campoma Rio Oro 2006, Class-N
Cumana Silverado, Class-N
Campoma Blue Star, Class-N
Campoma El Tigre, Class-N
Red Top Yellow Sword, ECS Stam Nr.: N - 98-0021
Black Bar, ECS Stam Nr.: N-98-0003
Red Chest, ECS Stam Nr.: N-98-0010

Poecilia reticulata:
Pasaje, Ecuador, 2005 Max Sparreboom
Rio Tefe, Brazilie, 1999, Hariolf Rieger
Rio picota, Colombia
Cayenne, Frans Guyana

Kenny

Helemaal niet, apuanus is een van de meest aquatiele ondersoorten van M.alpestris en ik hou ze dan ook een heel jaar door aquatisch met enkel een drijvend stuk schors.
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

Kenny

Na een klein jaar verdient dit topic een update. De beestjes zijn ondertussen zo goed als volwassen en met wat geluk zorgen ze dit jaar voor nakweek.






De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

shinobi

mooi exemplaar, ik zag het onlangs nog in België.
apuanus de ondersoort is het water.
verschillende jongeren verlaten nauwelijks de tijd het verlies van de kieuwen en keert terug naar het water.
jammer dat deze soorten niet beschikbaar zijn in Frankrijk.

veel geluk voor de voortplanting

jolie specimen, j'en ai vue il y a peu en belgique.
la sous espèce apuanus est la plus aquatique.
plusieurs juvéniles sortent a peine quelque heure a la perte des branchies et retourne a l'eau.
dommage que ces espèce ne soit pas accessible en France.

bonne chance pour la reproduction

naeff002

Dit is toch de Italiaanse alpenwatersalamander. Kan je die van larf altijd in het water houden.
Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

A34

#10
Prachtige dieren Kenny.


Kenny

Citaat van: naeff002 op februari 06, 2011, 01:02:39 AM
Dit is toch de Italiaanse alpenwatersalamander. Kan je die van larf altijd in het water houden.

Ja, het is de aquatielste van alle ondersoorten alpestris, een eilandje in de bak en ze zijn zo terug aquatiel.
In deze soort komt neotenie ook vrij "regelmatig" voor.
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

Steven DC


shinobi

+1 met Kenny, een heleboel mensen neotenic.
dan zie ik verdwijnen als gevolg van de integratie van de karper regenboog voor het toerisme en karper op alle.
de moeite waard het op alle, maar de salamanders neotenic individuen worden geleid om te verdwijnen in een meer of karpers worden ingevoerd als gevolg van predatie en vernietiging van habitats.

+1 avec kenny, beaucoup de population néoténique.
en vois de disparition a cause de l'integration de la carpe arc en ciel pour le tourisme et carpe tout court.
bien sur cela vaux pour tous les tritons mais les individus néoténique sont amené a disparaitre dans un lacs ou les carpes sont introduite a cause de la prédation et la destruction de l'habitat.

stijnzeger

Ik ben jaloers op onze Belgische vrienden, prachtige dieren Kenny, wellicht een van de mooiste soorten ter wereld, bijna jammer dat de Alpestris inheems is.
Hypselotriton orientalis  3.1.0.
Triturus marmoratus      1.1.0.
Neurergus kaiseri          5.0.0. ?
Neurergus strauchii.      3.3.0