Gevaar buiten?

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

DannyS

Het is inderdaad een behoorlijke ergernis. Ik heb dan geen salamanders in de tuin, maar ik wil wel graag vogels in mijn tuin zien, dus ik heb overal voer liggen enzo, dus kan zo'n kat er niet bij, die jaagt de vogels weg.. Verder is het natuurlijk geweldig als ze je tuin onderpoepen en je dure planten aan gort graven.
Voor veel mensen is het hebben van een kat het beest de hele dag buiten laten lopen (vooral geen haren in huis)en af en toe wat eten buiten zetten.

joost.v.wijk

Mijn kat komt beslist niet buiten. Ten eerste ken ik de ergernis van andermans katten in je tuin, ten tweede is ze nogal duur. Raskatten worden snel van de straat gejat.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

MartinS

Gelijk heb je, hier net zo! Buiten dat er veel katten worden gestolen zie ik ook bijna iedere dag plat gereden katten, ik begrijp die mensen niet. Wel en kat maar niet verantwoordelijkheid nemen.
F1 Cynops ensicauda popei (Hiji rivier N-Okinawa)
F2 Cynops ensicauda popei (Zamami eiland)
F1 Cynops ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
F1 Cynops ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hoigawa-shi, Niigata prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Kanagawa prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Mie prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hiroshima prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hyogo prefectuur)     
F1 Cynops pyrrhogaster sasayamae (Yubara, Okayama prefectuur)
CB Cynops cyanurus (Wuding, Chuxiong, Yunnan, China)
F1 Cynops fudingensis (Fuding northeastern Fujian)
WC Cynops orientalis (Hubei province, China)
CB Paramesotriton hongkongensis (Tai Tam HongKong Island )
WC/F1 Pachytriton sp.

CB Xenopus laevis albino en wildkleur

Poecilia wingei:
Campoma Rio Oro 2006, Class-N
Cumana Silverado, Class-N
Campoma Blue Star, Class-N
Campoma El Tigre, Class-N
Red Top Yellow Sword, ECS Stam Nr.: N - 98-0021
Black Bar, ECS Stam Nr.: N-98-0003
Red Chest, ECS Stam Nr.: N-98-0010

Poecilia reticulata:
Pasaje, Ecuador, 2005 Max Sparreboom
Rio Tefe, Brazilie, 1999, Hariolf Rieger
Rio picota, Colombia
Cayenne, Frans Guyana

Coen Deurloo

Het is naar mijn idee nogal simpel. Niet iedereen heeft een raskat die ze vanwege het risico voor diefstal niet buiten laten, ook ik heb 2 gewone katten die ik gewoon buiten laat, binnen zouden ze na 1 dag al gek worden....dat doe ik ze niet aan. Als iemand ze uit hun tuin wil jagen met een tuinslang of een emmer water, vind ik dat prima.

Als je geen last wil hebben van katten moet je niet in een woonwijk wonen naar mijn idee, katten heb je namelijk overal, en zal je altijd mee te maken hebben als je je buitenterrarium of ander kwetsbaar project niet goed beschermd...

MartinS

Ik begrijp je gedachten wel Coen, maar kunnen katten niet in de tuin gehouden worden. Ik moet nu allemaal maatregelen treffen omdat de buren hun kat los laten lopen. Ik vind dat de omgekeerde wereld. Het is trouwens ook niet meer natuurlijk, er lopen hier tientallen katten los in de straat en die vechten constant omdat er gewoon een overschot is.
F1 Cynops ensicauda popei (Hiji rivier N-Okinawa)
F2 Cynops ensicauda popei (Zamami eiland)
F1 Cynops ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
F1 Cynops ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hoigawa-shi, Niigata prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Kanagawa prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Mie prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hiroshima prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hyogo prefectuur)     
F1 Cynops pyrrhogaster sasayamae (Yubara, Okayama prefectuur)
CB Cynops cyanurus (Wuding, Chuxiong, Yunnan, China)
F1 Cynops fudingensis (Fuding northeastern Fujian)
WC Cynops orientalis (Hubei province, China)
CB Paramesotriton hongkongensis (Tai Tam HongKong Island )
WC/F1 Pachytriton sp.

CB Xenopus laevis albino en wildkleur

Poecilia wingei:
Campoma Rio Oro 2006, Class-N
Cumana Silverado, Class-N
Campoma Blue Star, Class-N
Campoma El Tigre, Class-N
Red Top Yellow Sword, ECS Stam Nr.: N - 98-0021
Black Bar, ECS Stam Nr.: N-98-0003
Red Chest, ECS Stam Nr.: N-98-0010

Poecilia reticulata:
Pasaje, Ecuador, 2005 Max Sparreboom
Rio Tefe, Brazilie, 1999, Hariolf Rieger
Rio picota, Colombia
Cayenne, Frans Guyana

joost.v.wijk

Ik denk, Coen, dat als jouw buurtbewoners hun honden bij jou in de tuin lieten, dat je dit ook niet op prijs zou stellen.  ???


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

robkeulers

ok, dit is een unicum... Voor het eerst weet ik niet wat ik er van vind!
Ik snap beide visies, en kan me in beiden vinden, help! (komt nooit voor dat ik voor de tussenoplossing ga, ff schrikken  ;D ;D)

joost.v.wijk

Ik ben zowel honden- als kattenliefhebber. Maar als je dieren houd (wat voor beest dan ook), moet je er wel voor zorgen dat anderen er geen (over)last van hebben. De laatste jaren heb ik geen tuin (flat), maar ik ben wel vaak in tuinen bezig. Het is meerdere keren gebeurd dat je in de kattenstront graait.
Ik heb eerder ook 'gewone HTK-katten' gehad, die kwamen ook niet buiten. Ze zijn dit gewend, en worden dan ook niet gek dat ze binnen moeten blijven. 


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Steven DC

Moeilijk... Wij hadden een kat die losliep( inmiddels is ze spoorloos). Maar konden ook geen andere katten in onze tuin verdragen. Ik snap dus ook beide partijen...

@Joost: Een kat kan wel degelijk gestressed geraken door binnen te zitten. Het kan zich trouwens uiten in geestelijke of lichamelijke mankementen.

MartinS

Wij hebben het ras er speciaal opuit gekozen. Een rustig ras dat prima binnen te houden is. Je hoeft een kat ook niet altijd binnen te houden, zorg dat wanneer je katten buiten wil laten ze de tuin niet uitkomen. Wanneer er geen tuin is en je toch de kat naar buiten wil doen is er altijd nog de mogelijkheid om met de kat te gaan wandelen  ;D.

Mij maakte het vroeger ook niet zoveel uit, totdat ze onze kippen begonnen lastig te vallen. Mijn dieren lastig vallen is voor mij de grens. Daarbij zou ik zelf niet zo rustig slapen als ik eraan moest denken dat onze kat de plaatselijke snelweg aan het oversteken was.

F1 Cynops ensicauda popei (Hiji rivier N-Okinawa)
F2 Cynops ensicauda popei (Zamami eiland)
F1 Cynops ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
F1 Cynops ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hoigawa-shi, Niigata prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Kanagawa prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Mie prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hiroshima prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hyogo prefectuur)     
F1 Cynops pyrrhogaster sasayamae (Yubara, Okayama prefectuur)
CB Cynops cyanurus (Wuding, Chuxiong, Yunnan, China)
F1 Cynops fudingensis (Fuding northeastern Fujian)
WC Cynops orientalis (Hubei province, China)
CB Paramesotriton hongkongensis (Tai Tam HongKong Island )
WC/F1 Pachytriton sp.

CB Xenopus laevis albino en wildkleur

Poecilia wingei:
Campoma Rio Oro 2006, Class-N
Cumana Silverado, Class-N
Campoma Blue Star, Class-N
Campoma El Tigre, Class-N
Red Top Yellow Sword, ECS Stam Nr.: N - 98-0021
Black Bar, ECS Stam Nr.: N-98-0003
Red Chest, ECS Stam Nr.: N-98-0010

Poecilia reticulata:
Pasaje, Ecuador, 2005 Max Sparreboom
Rio Tefe, Brazilie, 1999, Hariolf Rieger
Rio picota, Colombia
Cayenne, Frans Guyana

joost.v.wijk

Citaat van: Steven De Craene op mei 03, 2010, 03:05:02 PM
@Joost: Een kat kan wel degelijk gestressed geraken door binnen te zitten. Het kan zich trouwens uiten in geestelijke of lichamelijke mankementen.

Ik heb meerdere katten gehad, allemaal altijd binnen. Misschien heb je gelijk, maar ik heb het niet eerder meegemaakt. Ik denk ook dat het een kwestie van gewenning is van jongs af aan.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Coen Deurloo

#26
Als je mijn katten buiten ziet spelen, kun je het echt niet in je hart krijgen om ze dat te ontnemen ;) Ik zie ook zeker wat in beide visies hoor, dit voorjaar ga ik mijn tuin onder handen nemen, wie weet kom ik terug op mijn standpunt, haha!

En honden met katten vergelijken is iets wat mensen echt eens moeten laten. Zo'n onbeholpen, volgzame slokop als de hond is totaal niet te vergelijken met een koele sfinx als de kat (quote geinspireerd door Midas Dekkers, met een knipoog nemen a.u.b.) ;)

MartinS

Citaat van: Coen Deurloo op mei 03, 2010, 04:41:34 PM
Als je mijn katten buiten ziet spelen, kun je het echt niet in je hart krijgen om ze dat te ontnemen ;) Ik zie ook zeker wat in beide visies hoor, dit voorjaar ga ik mijn tuin onder handen nemen, wie weet kom ik terug op mijn standpunt, haha!

Wel handschoenen aan doen hoor, voor je het weet graai je in de kattenp...... ;D

F1 Cynops ensicauda popei (Hiji rivier N-Okinawa)
F2 Cynops ensicauda popei (Zamami eiland)
F1 Cynops ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
F1 Cynops ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hoigawa-shi, Niigata prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Kanagawa prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Mie prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hiroshima prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hyogo prefectuur)     
F1 Cynops pyrrhogaster sasayamae (Yubara, Okayama prefectuur)
CB Cynops cyanurus (Wuding, Chuxiong, Yunnan, China)
F1 Cynops fudingensis (Fuding northeastern Fujian)
WC Cynops orientalis (Hubei province, China)
CB Paramesotriton hongkongensis (Tai Tam HongKong Island )
WC/F1 Pachytriton sp.

CB Xenopus laevis albino en wildkleur

Poecilia wingei:
Campoma Rio Oro 2006, Class-N
Cumana Silverado, Class-N
Campoma Blue Star, Class-N
Campoma El Tigre, Class-N
Red Top Yellow Sword, ECS Stam Nr.: N - 98-0021
Black Bar, ECS Stam Nr.: N-98-0003
Red Chest, ECS Stam Nr.: N-98-0010

Poecilia reticulata:
Pasaje, Ecuador, 2005 Max Sparreboom
Rio Tefe, Brazilie, 1999, Hariolf Rieger
Rio picota, Colombia
Cayenne, Frans Guyana

Rowan Willemsen

Katten muizen en ander ongedierte, het breng toch wat meer discussiestof naar boven dan gedacht.

Vijvertje ligt er iig, ik heb in het midden een fontijn staan ( bol waar water langs loopt )
en daar weer omheen een mooi stukje landgedeelte gemaakt.
Moet sowieso nog ffies wachten want anders valt het teveel op als ik er nu al wat in zet:p

hoe zit het met reigers?
Die hebben namelijk al eens vissen van me gejat maar vraag me af of die door een net willen gaan ( kunnen ze vast wel )
want daar denk ik dan toch aan om er een net boven te spannen.

joost.v.wijk

Ik heb jaren in dierenspeciaalzaken en tuincentra gewerkt. Ik hoorde vaak dat netten e.d. niet werkten tegen reigers. Ook de zogenaamde blingbling artikelen werken niet of erg kort. De reiger is erg intelligent, en is snel gewend aan dergelijke dingen. Een electrisch draad stappen ze zo overheen.
Wat wel werkt is een electrisch apparaat met sensor dat een waterstraal schiet en roofdiergeluiden maakt. Deze zijn erg duur (100-150 euro).
Het beste middel tegen reigers is ervoor te zorgen dat er in ruime omtrek van de vijver geen landingsplek is voor ze. De reiger is een grote vogel met een flinke spanwijdte die wel ruimte nodig heeft om te landen. Een goede vriend van mij (Reinder, hier op het forum) had een vijver met een hoge coniferenhaag om de tuin, waar ook 2 enorme berken stonden. Nooit last van reigers, totdat de bomen werden gekapt. Zo was de flinke tuin een vliegveld voor die reigers.
Wat goed werkt, en waar je zelf geen hinder van hebt, is visdraad spannen, kriskras door elkaar, over de tuin, boven menslengte. Zo kunnen reigers niet landen.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis