Sproeien met gedemineraliseerd water, een goed idee?

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

DannyS

Als ik mijn bakken sproei (voor de planten) dan krijg ik steeds druppels op het glas die, wanneer ze opdrogen, lelijke vlekken geven. Als ik het water op het glas na het sproeien wegveeg, dan blijf je vaak wel vegen zien. Daarbij komt ook nog dat je niet overal even makkelijk bijkan met schoonmaken.
Nu zat ik te denken aan gedemineraliseerd water als 'sproeimiddel', aangezien daar geen kalk etc. inzit om vlekken te maken.
Is dit een goed idee, of doet het meer kwaad dat goed?

robkeulers

Water zonder zouten... lijkt me voor je ramen prima, maar voor je salamanders een minder goed plan.

Gifkikkerhouders gebruiken kalkarm water, geen kalkloos water. Verder heb ik er geen onderbouwing voor, just 'gut-feeling'.


Kenny

De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

DannyS

Dat kan inderdaad ook nog, Kenny.. gewoon regenwater. De ton zit vol, dus kan er wel 'ff' mee gesproeid worden.

@Rob: Het was bij mij ook een 'gut feeling'.. vandaar de vraag. Ik heb al genoeg dode dieren gehad de afgelopen maanden, dus wil ik geen onnodig risico meer lopen.. liever iets vieze ramen en gezonde dieren, dan mooie ramen en dode/zieke dieren.

TomWarsinski

Volgens mij staat er een etiket van de anti-gif lijn op die flessen
Niet doen.  Even op wikipedia levert op dat:  gedemineraliseerd water gevaarlijk is wanneer het de enige bron
is die je tot jezelf neemt.

petro pees

Ik gebruik voor al mijn sproeiwerk(heel wat bakken),gekookt water.
Tylototriton Shanjing