Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.



Landschapsbeheer

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Monique

Landschapsbeheer heeft diverse projecten lopen door het land.Ook in Flevoland. Vandaag gaan Tristan en ik hierheen: http://www.landschapsbeheer.net/nieuws/nieuwsberichten/artikel/takkenrillen-maken-in-de-nieuwe-natuurspeelplaats-avontuur-en-natuur/25. Dit is in het bos achter ons huis. Ik vind het een goed initiatief om kinderen te betrekken bij de natuur.
Monique

Paramesotriton hongkongensis 2.1.0
Ambystoma mexicanum 0.1.0
Ambystoma tigrinum 1.3.0
Tylototriton verrucosus 2.0.1
Cynops ensicauda popei 0.0.5
Pleurodeles Waltl 0.0.2

1 kat
goudkarper
geelwangschildpad Albert
Shiba inu

robkeulers

Ik heb als kind regelmatig met allerlei initiatieven meegedaan in zuid-Limburg waar metname wilgen etc. geknot werden. Het is een erg leuke manier om met de natuur in aanraking te komen, en de vrijwilligers wijzen je vaak op leuke details die je zelf nog niet wist. Daarbij is het dé manier om je energie op een goede manier kwijt te kunnen.

Leuk! Laat even horen hoe het was.

Monique

We werden opgevangen door een aardige medewerkster en kregen handschoenen, een helm met scherm, een takkenschaar en een zaag. We zouden een soort hagen van alle gerooide en genoeide takken gaan maken waarin verschillende dieren een onderkomen kunnen vinden zoals egels.  Ze legde uit dat dit normaal aan het einde van het seizoen plaatsvindt, want het is nu begin broedseizoen. Het stukje bos waar de rillen gemaakt worden was dus ook terdege nagekeken. De opkomst was overweldigend, tristan en ik waren de enige :( Dat was jammer maar op zich wel logisch, het was erg kort van te voren bekend gemaakt. Maar in het najaar gaan ze dus ook met scholen deze rillen maken. Het was behoorlijk zwaar werk; sjouwen, zagen, knippen, tillen maar wel leuk. Ook nog even gezien waar bij de sloot de ijsvogels soms te spotten zijn. Wist ik ook niet dat ze daar voorkomen. Wij wonen precies in een stukje Lelystad waar inderdaad de alpenwatersalamander voorkomt. Het was in ieder geval bekend van een nabijgelegen wijk. Gegevens achtergelaten en we krijgen nu de nieuwsbrief. We waren al eerder in aanraking geweest met landschapsbeheer, in onze tuin worden vleermuizen geteld en we hebben diverse gasten gehad. Een steenmarter, hoornaren, een door de kat gevangen vleermuis en ons huis wordt gebruikt als overwinteringsplaats door bosmuizen. ;D
Monique

Paramesotriton hongkongensis 2.1.0
Ambystoma mexicanum 0.1.0
Ambystoma tigrinum 1.3.0
Tylototriton verrucosus 2.0.1
Cynops ensicauda popei 0.0.5
Pleurodeles Waltl 0.0.2

1 kat
goudkarper
geelwangschildpad Albert
Shiba inu