Triturus cristatus

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

petro pees

Ik zelf begrijp niet goed waarom je liever juvenielen verhuist,maar raad je het sowieso af om te gaan versnellen.Op wat voor manier dan ook,het zal niet ten goede komen van de gezondheid van je dieren.
Petro
Tylototriton Shanjing

Steven DC

Citaat van: petro pees op juni 23, 2010, 07:58:44 AM
Ik zelf begrijp niet goed waarom je liever juvenielen verhuist,maar raad je het sowieso af om te gaan versnellen.Op wat voor manier dan ook,het zal niet ten goede komen van de gezondheid van je dieren.
Petro

Juveniele dieren zijn makkelijker te verplaatsen als de omstandigheden van de standplaats niet echt gunstig zijn. Ik moet eerst even kunnen uitzoeken hoe de temperaturen op bepaalde plaatsen zijn, zonder dat ik steeds waterbakken moet gaan verplaatsen... Het is mogelijk met larven, maar mijn voorkeur gaat dus naar juvenielen.
Aangezien veel larven leven in water dat erg opwarmt door de zon, zie ik er niet echt een probleem in om zelf het water enkele graden te doen stijgen.
Waarom zou dit niet ten goede komen van de gezondheid, Petro?
Zie ik het nu verkeerd?? zijn er meerdere mensen die dit sterk afraden?

Steven DC

Ik heb de watertemperatuur niet verhoogd, maar deze hangt momenteel door de warme dagen rond de 25°C. Vandaag is de eerste morph het land op gegaan.


robkeulers

Mijn sterke voorkeur is ook dat je larven probeert zo groot mogelijk in het water te krijgen, waarna ze als flinke knoepert het land op gaan. Maar ik begrijp je dilemma als je gaat verhuizen ;)