Triturus cristatus

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Steven DC

De artemia kunnen inderdaad de bakje uit zwemmen, maar het zijn er niet veel die eruit gaan. Aangezien artemia niet lang leeft in zoetwater, kunnen de garnalen de dode artemia opruimen. Zo geraakt het water niet vervuild!
De bakjes zijn handig, maar ik heb er 2 verschillende. 1 met gaatjes en 1 met streepvormige doorstromingen. Bij die met de strepen zijn enkele larven bij het uitkomen kunnen ontsnappen naar de grote bak. Op zich geen probleem omdat in de bak enkel garnalen zitten. Volgende keer gebruik ik dus enkel moederhuisjes met gaatjes...
Ik heb in de moederhuisjes nog geen uitval gehad.
@Danny: Die wit-bauwe lijn is echt.

elleke

veel geluk met de larfjes.
Zien er goed uit.

Steven DC

Intussen zijn de larven ondergebracht in grotere bakken. Een deel van de larven zit in het aquaterrarium. Ze groeien goed en bij sommigen beginnen de achterpootjes te ontwikkelen. Hier enkele foto's:



















Groet,

Steven




robkeulers

wat een prachtige foto's, word er even stil van. Heb je je een digitale spiegelreflex aangeschaft Steven?


Steven DC

Bedankt Rob. Nee ik heb geen nieuwe camera aangeschaft. De foto's zijn zoals steeds genomen met m'n gewoon digitale fototoestelletje :)

StijnH

Prachtig Steven, ja soms wil het ook best lukken met digitale cameratjes  ;)
Cynops ensicauda popei
Hypselotriton cyanurus
Lissotriton italicus
Lissotriton montandoni
Ommatotriton o. ophryticus
Pleurodeles waltl
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Triturus ivanbureschi
Triturus macedonicus
Triturus marmoratus
Triturus pygmaeus

Kenny

Maf zicht he jonge kammetjes  ;D
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

Steven DC

Citaat van: Steven De Craene op mei 03, 2010, 10:22:53 AM

De bakjes zijn handig, maar ik heb er 2 verschillende. 1 met gaatjes en 1 met streepvormige doorstromingen. Bij die met de strepen zijn enkele larven bij het uitkomen kunnen ontsnappen naar de grote bak.

Ik heb net een vergelijking kunnen maken van het moederhuisje dat ik al had en 1 van het merk JBL. M'n oude moederhuisje is eentje welke ik destijds kocht bij AVEVE en er staat geen merk op. De doorstroomgleuven zijn veel breder dan die van de moederhuisjes van JBL. Mocht je dus plannen hebben om larven te huisvesten in moederhuisjes, kijk dan goed naar de breedte van de gleuven. Ze schelen dus echt afhankelijk van de fabrikant!


Voorts kan ik na dit enkele experiment alvast aanraden dit ook eens te proberen. Moederhuisjes in een grote bak zorgen ervoor dat temperatuur stabieler blijft en je moet enkel het moederhuisje even op en neer halen om het water in de bakjes te verversen en voedselresten weg te spoelen. Nog een pluspunt is dat de waterkwaliteit niet erg snel achteruit gaat en je eventueel garnalen kan zetten om de voedselresten op te ruimen die in de grote bak terecht komen.

Coen Deurloo

Geweldige foto's Steven! Een 'normale' digitale camera kan soms tot mooie dingen in staat zijn...zo zie je maar weer :)

Harry

Zou wel eens de instellingen van je camera willen weten. Iso waarde, diafragma en sluitertijd
Heb je dat in de a modus gedaan of manual? (s p a m) en heb je geflitst of niet?
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

Steven DC

Citaat van: Harry Dresens op mei 16, 2010, 07:06:34 AM
Zou wel eens de instellingen van je camera willen weten. Iso waarde, diafragma en sluitertijd
Heb je dat in de a modus gedaan of manual? (s p a m) en heb je geflitst of niet?

Ik zou je heel graag verder willen helpen Harry, maar zoveel ken ik er niet van. Ik zet de camera in "Softsnap", zet de macrofunctie aan en flitser uit. Heb gezien in de instellingen en Iso staat op automatisch. Diafragma en sluitertijd weet ik niet te vinden.
Het toestel is een Sony Cyber-shot 7,2Mp. Misschien dat iemand me kan verder helpen om deze instellingen terug te vinden?

Kenny

#26
Ik heb even een foto opgeslaan en gekeken naar de data

diafragma 2.8
iso 320
sluitertijd 1/8

;)

btw:

Probeer hem eens in manueel en zet die sluitertijd iets sneller 1/40 ofzo dan krijg je ze mss iets scherper.
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

Coen Deurloo

Citaat van: Kenny op mei 16, 2010, 09:32:52 AM
Ik heb even een foto opgeslaan en gekeken naar de data

diafragma 2.8
iso 320
sluitertijd 1/8

;)

btw:

Probeer hem eens in manueel en zet die sluitertijd iets sneller 1/40 ofzo dan krijg je ze mss iets scherper.

Maar met die iso en belichting ook veel donkerder...als je geen flits gebruikt zoals in bovenstaande foto's.

Kenny

Citaat van: Coen Deurloo op mei 16, 2010, 11:14:27 AM
Citaat van: Kenny op mei 16, 2010, 09:32:52 AM
Ik heb even een foto opgeslaan en gekeken naar de data

diafragma 2.8
iso 320
sluitertijd 1/8

;)

btw:

Probeer hem eens in manueel en zet die sluitertijd iets sneller 1/40 ofzo dan krijg je ze mss iets scherper.

Maar met die iso en belichting ook veel donkerder...als je geen flits gebruikt zoals in bovenstaande foto's.

Ook waar.
Ik denk dat f2.8 wel de limiet is op z'n toestel
Die iso kan hij mss wel iets omhooghalen. Flits kan gebruikt worden, beetje schuin houden zodat reflectie wegvalt kan wonderen doen  ;D
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

Steven DC

Ik zal het eens manueel proberen. Met flits zit ik niet alleen met reflectie maar ook met overbelichting.
De foto's zijn genomen met een donkere bruine achterwand enkele cm achter de larven. Dat maakt ook dat ze zo donker zijn.