Triturus cristatus

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kenny

Citaat van: Steven De Craene op mei 16, 2010, 03:58:58 PM
Met flits zit ik niet alleen met reflectie maar ook met overbelichting.

Dan zet je de sluitertijd sneller  ;)
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

Steven DC

Citaat van: Kenny op mei 16, 2010, 05:22:15 PM

Dan zet je de sluitertijd sneller  ;)

Heb net zitten zoeken op m'n fototoestel om bepaalde instellingen te kunnen veranderen. Blijkbaar staat er helemaal geen Manuele functie op, en kan ik de sluitertijd niet zelf aanpassen. Ik heb enkel de functies
-Scherpstellen( (3.0m, 1.0m, 0.5m, Midden-AF, Multi-AF),
-lichtmeetfunctie (Punt, midden, multi),
-witbalans (Gloeilamp, fluorescerend, bewolkt, daglicht, autom.),
-ISO (800, 400, 200, 100, Autom.),
-Beeldkwaliteit (Fijn, Standaard)
-opnamefunctie(Multi Burst, Burst, Normaal).
-Contrast (+ Normaal -)
-Scherpte (+ Normaal -)

En dan verder nog een setup voor Rode ogeneffect, digitale zoom, taal etc...

Steven DC

Wat onscherp maar soms wordt het beeld wat beter...:

http://www.youtube.com/watch?v=i6hXP4c09NY

Coen Deurloo

Heel leuk filmpje Steven! Gaaf om ze zo te zien jagen.

andrizay

Hey dat is zeker een leuk filmpje . :)

Steven DC

nog enkele foto's:









Groetjes,

Steven

naeff002

prachtige foto's
Mooie dikke buikjes hebben ze
Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

robkeulers

Ik vind de foto's echt geweldig! De eerste foto doet me sterk aan ET denken.  ;)

Steven DC

Citaat van: Rob Keulers op juni 04, 2010, 08:16:44 PM
Ik vind de foto's echt geweldig! De eerste foto doet me sterk aan ET denken.  ;)

Haha ja met hun lange tenen en dikke buik hebben ze wel wat weg van ET. :)

Steven DC

Gisteren tot m'n verbazing nog larven gevonden bij de ouderdieren. Ik nam wel aan dat er 1 of 2 larven zouden kunnen inzitten die de bek van de ouderdieren hebben kunnen ontwijken, maar ik heb er 8 uitgehaald. Vandaag nog eens even gaan zien en ik zag er zo direct nog 4 zitten.
De larven zijn zo'n 1.5cm en dus wel beduidend kleiner dan de larven die ik binnen houdt. Op het wateroppervlak van de "volwassen" dieren ligt sterrekroos met lange wortels.

De 8 larven die ik eruit gevangen heb, heb ik in een regenton gezet die ganse dag in de volle zon staat. Deze krioelt van de zwarte muggenlarven ligt vol dood blad. Ben benieuwd of dit een positieve of negatieve invloed zal hebben op de larven...

robkeulers

De ervaring is toch vaak dat dieren die buiten op een wat meer 'natuurlijke' wijze gehouden worden in bijvoorbeeld een regenton (nou ja, natuurlijk?) wat sterker en groter zijn dan hun leeftijdsgenoten.

Ik ben benieuwd naar jouw uitkomsten!

Steven DC

Nog even snel een filmpje van de larven (binnenshuis) die zich tegoed doen aan Zwarte muggenlarven. Als m'n filmpjes je vervelen, roep dan maar even! Dan upload ik er nog 1  :P ;D

http://www.youtube.com/watch?v=Yda2IICwy3E

elleke

tof filmpje. Leuk om ze zo bezig te zien.
:)

Coen Deurloo

Citaat van: Steven De Craene op juni 08, 2010, 10:18:59 AMAls m'n filmpjes je vervelen, roep dan maar even! Dan upload ik er nog 1  :P ;D

Ze vervelen me  ;D ;D ;D

Steven DC

Aangezien we volgende maand verhuizen (normaal de laatste keer!) zou ik willen proberen om de groei en de metamorfose van de larven te versnellen. Ik zou liever morfjes verhuizen dan larven...
Nu was ik aan het denken om het water kunstmatig wat te verwarmen zodat de vertering sneller gaat en de laven nog meer voedsel kunnen nemen. Nu weet ik niet wat de echte maximumtemperatuur is voor larven. Ik neem aan dat, ondanks je het water goed doorlucht, dat ze temperaturen van 24°C goed kunnen verdragen. Of zou dit problemen opleveren?