Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.



illegale salamanders op MP?

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.


Rowan Willemsen

Geen duidelijke foto's maar kan ook een Cynops soort zijn met een minder gekleurde buik.
Maar heb je gemaild?
( ik kijk trouwens op een iPhone )

Kenny

Dat lijkt me idd een vulgarisje ja ::) Heb het alvast ff gemeld.
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

joost.v.wijk



C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Robert van Diest

Het kan goed zijn dat dat Vulgaris is, (ik ben nog niet heel lang bezig met salamanders) maar ik zou het toch niet direct gedacht hebben.. De vulgaris in de vijver van mijn Opa zien er toch wel heel anders uit. Een veel gladdere huid en een andere vormgeving van de kop.

Kenny

Waar zie jij de kop dan?  ;) je ziet enkel de achterkant van het dier, let op de poten  ;)
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

Robert van Diest


Coen Deurloo

#7
Het gaat ook meer om de waarschijnlijkheid van de situatie naar mijn mening; als dit een andere (lees: legale) soort was geweest, is het ook veel aannemelijker dat de eigenaar wist welke soort het was, en had hij 'het beestje gewoon bij de naam genoemd', in plaats van alleen 'salamanders'

Kenny

Ja... is nog steeds geen kop he  ;) duidelijk vulgaris.
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.


MartinS

Beide advertenties waren mij ook al opgevallen. Had Marktplaats ook al getipt, maar die doen er vaak geen zak aan of erg laat. De komende tijd zullen de advertenties wel weer toenemen, het is weer salamandervang tijd  :(
Dat zijn alleen nog maar de advertenties die in het oog springen. Je moet eens weten hoeveel mensen hier hun vijvers ieder jaar denken te kunnen vullen met uit het wild gevangen salamanders.

Hier vlak bij Zwolle hebben ze de afgelopen jaren een woonwijk en een rondweg gebouwd. Beiden op plaatsen waar ik altijd de sloten langsging om salamanders te spotten. Praat het vangen niet goed maar kosten deze bouwputten niet meer tere salamanderzieltjes.
F1 Cynops ensicauda popei (Hiji rivier N-Okinawa)
F2 Cynops ensicauda popei (Zamami eiland)
F1 Cynops ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
F1 Cynops ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hoigawa-shi, Niigata prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Kanagawa prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Mie prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hiroshima prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hyogo prefectuur)     
F1 Cynops pyrrhogaster sasayamae (Yubara, Okayama prefectuur)
CB Cynops cyanurus (Wuding, Chuxiong, Yunnan, China)
F1 Cynops fudingensis (Fuding northeastern Fujian)
WC Cynops orientalis (Hubei province, China)
CB Paramesotriton hongkongensis (Tai Tam HongKong Island )
WC/F1 Pachytriton sp.

CB Xenopus laevis albino en wildkleur

Poecilia wingei:
Campoma Rio Oro 2006, Class-N
Cumana Silverado, Class-N
Campoma Blue Star, Class-N
Campoma El Tigre, Class-N
Red Top Yellow Sword, ECS Stam Nr.: N - 98-0021
Black Bar, ECS Stam Nr.: N-98-0003
Red Chest, ECS Stam Nr.: N-98-0010

Poecilia reticulata:
Pasaje, Ecuador, 2005 Max Sparreboom
Rio Tefe, Brazilie, 1999, Hariolf Rieger
Rio picota, Colombia
Cayenne, Frans Guyana

Robert van Diest

Die 2e advertentie is duidelijk van een kind die ze gewoon uit haar vijver/sloot/plas/wat dan ook gehaald heeft. Het is maar afwachten of die eitjes het ook werkelijk gaan halen, het is iemand die er dus niet veel vanaf weet (Anders zou ze geen illegale beesten houden) en het is maar de vraag of de eitjes het ook echt gaan halen.. Wel jammer, want in de natuur hebben ze meer kans.

joost.v.wijk

Je kunt MP tippen over de advertenties. Wanneer je 'in strijd met de regels' aanklikt, en dan 'verboden of verdacht object of dienst' aanvinkt, krijgt MP dit te zien (beschermde dieren en/of planten vallen hier ook onder). Advertenties die door meerderen zijn getipt hebben meer prioriteit. In je eentje begin je dus niks, maar met z'n allen kunnen we dit soort advertenties grotendeels aan banden leggen...


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Steven DC

Als je bij "MP tippen over de advertenties" de optie "andere" aanvinkt kan je duidelijk zeggen waarover het gaat. bv: Beschermde soort, Lissotriton vulgaris. Dan moeten ze niet eerst uitzoeken wat er zo verdacht aan is...

DannyS

De eerste advertentie is verdwenen.. dus dat is mooi.

Je moet voor de lol ook eens zoeken naar 'kikkerdril' op MP... altijd goed voor een aantal foute advertenties..