Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.



Avondje bos.

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kenny

Zo, vandaag was het PER-FECT weertje om naar beestjes te zoeken in het bos hier wat verderop, 12-14 graden, windstil en lichtjes regenend. Gewapend met een pillamp en fototoestel trok ik eropuit...

dit was het eerste diertje dat ik tegenkwam...

en toen kwam ik aan bij het beekje...




...
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

Kenny

...




10 vuursalamanders heb ik gezien, allemaal in het beekje of vlak erbij
verder de padjes en een hoop vogels.

en toen begon het echt te regenen en ging ik naar huis toe...
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

joost.v.wijk

Kenny, je bent echt een kei in het maken van mooie foto's. Of komt dit door de camera  :P ?


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Kenny

Nou van de foto's ben ik niet heel tevreden hoor  :D moet je eens proberen met een licht in je mond en dan foto's schieten, heb er vast een week kaakpijn van  ;D Was er eigelijk niet echt op gekleed om degelijke foto's te kunnen maken vanavond.
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

Monique

Ik vind de foto's ook mooi! Goh wat jammer dat deze salamanders niet hiet te vinden zijn.
Monique

Paramesotriton hongkongensis 2.1.0
Ambystoma mexicanum 0.1.0
Ambystoma tigrinum 1.3.0
Tylototriton verrucosus 2.0.1
Cynops ensicauda popei 0.0.5
Pleurodeles Waltl 0.0.2

1 kat
goudkarper
geelwangschildpad Albert
Shiba inu

Roel

Valt idd niet mee om in het duister te fotograferen. Maar het is je goed afgegaan. Ligt natuurlijk ook wel aan het onderwerp. Prachtige dieren.
Vorig weekeind zaten we op Center Parks en daar was de padden trek volop aan de gang. Zodra ik de foto's op de PC heb staan zal ik er ook wat posten. Helaas daar ook veel auto slachtoffers gezien.

Patrick dk

Hey Kenny, ik moet me toch ook aansluiten bij Joost. Prachtige foto's. Ik heb deze diertjes vorig jaar in Hamm voor het eerst in het echt gezien , en het is toch wel een droom om ze ook eens in het 'wild' te zien.  :)
C orientalis