Neuergus kaiseri op CITES I

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Harry

#90
Er is eindelijk antwoord van het CITES bureau:

3 mensen kregen hetzelfde antwoord:

- Ik
- Kimmy
- Marc Stensen

1. Alex is nog steeds eigenaar van alle dieren (kaiserri's) waarvoor hij een EG certificaat heeft aangevraagd, zolang niet de naam van de nieuwe eigenaar van de kaiserii's op het EG certificaat staat vermeld. De houder van het certificaat verzorgd alleen de dieren, maar is geen eigenaar.
2. Als de verzorger eigenaar wil worden, kan hij opnieuw papieren aanvragen voor 15 euro met het certificaat van Alex. Daarmee hoeft hij niet te wachten tot hij nakweek krijgt.
3. Alex had ook meteen de naam van de nieuwe eigenaar op het papier kunnen laten zetten. dat had inderdaad kosten 15 euro bespaard.

en anders is het niet.
Waarschijnlijk is hier geen sprake van opzet. We zijn in de salamanderhobby geen CITES 1 papieren gewend.
Maar ik vind het wel misleidend dat 3 mensen dit antwoord krijgen van het CITES bureau aan de telefoon en Alex een ander antwoord.

Mensen die dieren hebben gekocht horen te weten dat ze geen eigenaar zijn, zolang hun naam niet op het EG certificaat staat. En horen ook te weten hoe ze wel eigenaar kunnen worden van de dieren. Zeker als ze ervoor betalen.

We hebben dit laten uitzoeken, omdat er een artikel in het clubblad zou komen over hoe de regeling is. De informatie hierover zou van Alex komen. Echter vonden wij, dat deze van het CITES bureau moet komen, daar we wisten dat de informatie over eigenaarschap die Alex gaf onjuist is.

Marc Stensen (naam vermeld ik met zijn toestemming) heeft dit laten uitzoeken en zal in het weekend meer hierover posten.
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

naeff002

dus volgens het cites bureau ben je geen eigenaar. Voor mezelf ben ik wel gewoon eigenaar en dat vind ik belangrijker dan wat een derde vind. Cites is naar mijn mening alleen een indicatie dat de dieren legaal zijn en niet wie de eigenaar ervan is.
Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

Harry

klopt kevin, maar je blijft wel afhankelijk van het houden van een goede administratie van de kweker. Ik heb een recent voorbeeldpapier gezien van iemand die met schildpadden heeft gekweekt en zijn nakweek niet kon verkopen, omdat de persoon die op de papieren stond inmiddels zijn hobby had beƫindigd en geen administratie meer had. Dat bleek een heel gedoe, maar is uiteindelijk wel opgelost.
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

Alex Kenter

Citaat van: Harry Dresens op maart 21, 2012, 05:50:56 PM
3. Alex had ook meteen de naam van de nieuwe eigenaar op het papier kunnen laten zetten. dat had inderdaad kosten 15 euro bespaard.

Het word wat eentonig maar bij het aanvragen waren dit de opties

Namelijk tijdens het aanvragen van de papieren (wat ik samen met een medewerkster heb gedaan) werd mij alleen de optie gegeven mijn eigen naam, de naam van de kweker op de cites-papieren te vermelden.
De cites-papieren staan op mijn naam, maar de nieuwe bezitters zijn de eigenaar.
Dit heb ik naderhand na aandringen van een nieuwe bezitter, nog een keer telefonisch gecheckt.
De nieuwe bezitters hoeven pas cites-papieren op hun naam aan te vragen wanneer zij zelf met de Keizers kweken en ze van de hand wil doen.



En voor de laatste keer!!! natuurlijk heb ik gevraagd of de namen van de nieuwe eigenaren op de papieren mochten/moesten, maar daar werd negatief op gereageerd (het kon of mocht gewoon niet)
Als zij daar nu een verandering in brengen, vraag ik me ook af hoe lang deze variant stand houd...

Harry

#94
je hebt ook niets fout gedaan bij de aanvraag, maar je zegt dat die houder van het certificaat eigenaar is van de kaiserii's. En dat is onjuiste informatie!! Je blijft dat maar steeds schrijven terwijl tegen 3 mensen is gezegd, dat dat niet zo is!

Bel morgen nog maar eens op en je zult het horen!

Mensen willen eigenaar zijn als ze voor de dieren betalen en willen weten hoe ze dat kunnen regelen. Ook willen mensen hun naam bij het CITES bureau geregistreerd zien en willen niet alleen van jouw administratie afhankelijk zijn.

3 mensen hebben mij per mail hierover vragen gesteld.

Als Marc stensen zijn papieren aan mij geeft, en ik zou met wildvang dieren kaiserii kweken, dan kan ik zo een EG certificaat voor de nakweek kunnen aanvragen met Marc zijn certificaat, omdat dat certificaat (het nummer) niet gekoppeld is aan Marc (gecheckt bij het CITES bureau)m maar aan Alex

Marc staat alleen in Alex zijn administratie. Als Alex mee zou willen werken lukt deze truuk en werkt de bescherming van de diersoort dus niet!! met het EG certificaat, dat daar wel voor bedoeld is.



Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

petro pees

Sorry ik baal hier een "beetje" van,Harry waar ben je mee bezig?
Als er volgens jouw dingen niet kloppen i.v.m. de Kaiserie's(je hebt ze niet eens zelf)zoek dat dan uit en plaats het hier als je een goed antwoordt hebt.
Als er mensen zijn die vragen hebben laat die ze dan zelf stellen aan diegene die het zou weten of kunnen weten,dat is dan aan hun en niet aan jou.
Breng niet alles aan de man op de site als je het heel goed via telefoon of p.m. kan doen,dit is een grote hoop larie die nergens voor nodig is!!!
Indien nodig is een gedegen oplossing op zijn plaats en niet een hoop gekakel over hoe een verkeerde situatie in jouw ogen is ontstaan.
Of het nu je bedoeling is of niet(volgens jou)in dit geval breng je iemand in diskrediet en persoonlijk wordt ik daar een beetje misselijk van.
Ben je het hier niet mee eens pak dan de telefoon,je hebt de nummers van alle betrokkenen!Dit is ronduit belachelijk!
Petro
Tylototriton Shanjing

kevin v dijk

Citaat van: petro pees op maart 21, 2012, 07:48:53 PM
Sorry ik baal hier een "beetje" van,Harry waar ben je mee bezig?
Als er volgens jouw dingen niet kloppen i.v.m. de Kaiserie's(je hebt ze niet eens zelf)zoek dat dan uit en plaats het hier als je een goed antwoordt hebt.

Citaat van: Harry Dresens op maart 21, 2012, 05:50:56 PM
Er is eindelijk antwoord van het CITES bureau:

3 mensen kregen hetzelfde antwoord:

- Ik
- Kimmy
- Marc Stensen

1. Alex is nog steeds eigenaar van alle dieren (kaiserri's) waarvoor hij een EG certificaat heeft aangevraagd, zolang niet de naam van de nieuwe eigenaar van de kaiserii's op het EG certificaat staat vermeld. De houder van het certificaat verzorgd alleen de dieren, maar is geen eigenaar.
2. Als de verzorger eigenaar wil worden, kan hij opnieuw papieren aanvragen voor 15 euro met het certificaat van Alex. Daarmee hoeft hij niet te wachten tot hij nakweek krijgt.
3. Alex had ook meteen de naam van de nieuwe eigenaar op het papier kunnen laten zetten. dat had inderdaad kosten 15 euro bespaard.

en anders is het niet.
Waarschijnlijk is hier geen sprake van opzet. We zijn in de salamanderhobby geen CITES 1 papieren gewend.
Maar ik vind het wel misleidend dat 3 mensen dit antwoord krijgen van het CITES bureau aan de telefoon en Alex een ander antwoord.

Mensen die dieren hebben gekocht horen te weten dat ze geen eigenaar zijn, zolang hun naam niet op het EG certificaat staat. En horen ook te weten hoe ze wel eigenaar kunnen worden van de dieren. Zeker als ze ervoor betalen.

We hebben dit laten uitzoeken, omdat er een artikel in het clubblad zou komen over hoe de regeling is. De informatie hierover zou van Alex komen. Echter vonden wij, dat deze van het CITES bureau moet komen, daar we wisten dat de informatie over eigenaarschap die Alex gaf onjuist is.

Marc Stensen (naam vermeld ik met zijn toestemming) heeft dit laten uitzoeken en zal in het weekend meer hierover posten.


Hij heeft toch een goed antwoord als hij het heeft na-gecheckt?
Kevin van Dijk, Amersfoort.
_________________________________________

   Ambystoma mexicanum wildkleur
   Ommatotriton Ophryticus
   Lissotriton Italicus
   Triturus Dobrogicus
   Triturus Marmoratus
  Triturus Carnifex
  Cynops Orientalis

Alex Kenter

Vandaag uitvoerig met het cites-buro gesproken en daar kwam uit dat mijn verhaal toch de juiste is en was.
Verder zeiden ze ook met niemand over salamanders gesproken te hebben in de laatste dagen (misschien hebben Harrie, kimmy en Marc een verkeerde afdeling gesproken)

Waar het overigens op neer komt, is dat de nieuwe bezitters wel degelijk eigenaren zijn,
Echter bij punt 2 zou de naam van de nieuwe eignaar ingevuld kunnen worden, maar is absoluut niet vereist en heeft niks met het eigendom te maken.

Verder vind ik het jammer dat er op deze manier disscussie word gevoerd, de volgende keer hoop ik dat er eerst degelijk onderzoek word gedaan voordat er van alle kanten gespeculeerd word!!!!


mochten er over dit onderwerp vooralsnog vragen zijn kun je ze per mail sturen naar: cites@minlnv.nl
of bellen met het DR-loket 0800-22 333 22 (maar dan wel doorverbonden worden naar CITES-buro)





MartinS

Duidelijk antwoord Alex!!
Kunnen we ons nu weer focussen op onze mooie hobby en kweken van deze prachtige soort. Gewoon bijhouden wat het cites buro vraagt, niet meer en niet minder. Het is al saai genoeg dat papierwerk  ;)
F1 Cynops ensicauda popei (Hiji rivier N-Okinawa)
F2 Cynops ensicauda popei (Zamami eiland)
F1 Cynops ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
F1 Cynops ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hoigawa-shi, Niigata prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Kanagawa prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Mie prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hiroshima prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hyogo prefectuur)     
F1 Cynops pyrrhogaster sasayamae (Yubara, Okayama prefectuur)
CB Cynops cyanurus (Wuding, Chuxiong, Yunnan, China)
F1 Cynops fudingensis (Fuding northeastern Fujian)
WC Cynops orientalis (Hubei province, China)
CB Paramesotriton hongkongensis (Tai Tam HongKong Island )
WC/F1 Pachytriton sp.

CB Xenopus laevis albino en wildkleur

Poecilia wingei:
Campoma Rio Oro 2006, Class-N
Cumana Silverado, Class-N
Campoma Blue Star, Class-N
Campoma El Tigre, Class-N
Red Top Yellow Sword, ECS Stam Nr.: N - 98-0021
Black Bar, ECS Stam Nr.: N-98-0003
Red Chest, ECS Stam Nr.: N-98-0010

Poecilia reticulata:
Pasaje, Ecuador, 2005 Max Sparreboom
Rio Tefe, Brazilie, 1999, Hariolf Rieger
Rio picota, Colombia
Cayenne, Frans Guyana

Harry

#99
CiteerEchter bij punt 2 zou de naam van de nieuwe eignaar ingevuld kunnen worden,

Probleem inderdaad opgelost. Fijn dat jij ook te horen hebt gekregen dat punt 2 wel ingevuld kan worden.
Als je in het vervolg bij punt 2 de nieuwe eigenaar invult als deze bekend is, zeurt er niemand meer.
Als je dat doet in het vervolg is de vraag over het eigenaarschap overbodig en is alles opgelost. En kunnen we inderdaad weer gewoon verder met onze diertjes.

Het lijkt me handig dat mensen die de dieren overnemen ook nadrukkelijk vragen om punt 2 in te vullen. Kunnen ze achteraf ook niet meer klagen als hun naam er niet op staat.

Als aanvulling hieronder ook nog even het adres van het cites bureau, waar de aanvragen naar toe moeten (kan ook digitaal)

Contactinformatie

Telefoon
U kunt op werkdagen tussen 08.30 en 16.30 uur bellen met het DR-Loket:
0800 -22 333 22 (voorkeurtoets 5). Vanuit het buitenland: +31 592 33 29 58.
Post (ook voor het toesturen van aanvraagformulieren)
Dienst Regelingen / CITES-bureau
Postbus 19530
2500 CM Den Haag
E-mail
cites@minlnv.nl
Fax
(070) 37 86 139. Vermeld duidelijk op uw fax dat deze bestemd is voor het CITES-bureau.
Internet
Kijk ook eens op de website van het DR-Loket voor meer informatie over CITES. Ga naar
www.drloket.nl en kies voor Vergunning en ontheffing, CITES.

Digitale aanvragen:

http://www.hetlnvloket.nl/onderwerpen/vergunning-en-ontheffing/dossiers/dossier/cites/stap-3-aanvragen-cites-document/digitaal-aanvragen
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

kevin v dijk

Dan ben ik toch blij dat geen papierwerk hoef te doen.
Kevin van Dijk, Amersfoort.
_________________________________________

   Ambystoma mexicanum wildkleur
   Ommatotriton Ophryticus
   Lissotriton Italicus
   Triturus Dobrogicus
   Triturus Marmoratus
  Triturus Carnifex
  Cynops Orientalis

Niels D

Citaat van: Alex Kenter op maart 22, 2012, 01:06:54 PM

Verder zeiden ze ook met niemand over salamanders gesproken te hebben in de laatste dagen



Kimmy heeft het ook niet specifiek over salamanders gehad, maar over CITES in het algemeen. Dat zal wel het probleem zijn geweest. Zo discussiĆ«ren is overigens ook niet Kimmy's en mijn ding, dus ik ben blij dat alles is opgelost.  :)
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

naeff002

tuurlijk wel, hartstikke leuk zo'n discussie ;D
Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

Rayliberty

Discussie is zeker niet verkeerd maar woorden zonder beeld van de andere persoon of exacte bedoelingen komen op zo'n forum vaak verkeerd aan daar moet je je altijd van bewust zijn wanneer je iets post  ;)

Het is ook niet mijn stijl het zo op het forum te zetten.

Echter geeft het wel aan hoe dit soort in de vereniging leeft en welk goed werk Alex levert zo met de dieren te kweken en heeft geholpen bij het legaal maken van de nakweek, super toch  :D ;)
Raymond van der Lans

Triturus marmoratus Palencia, Spanje
Triturus pygmaeus Tocha Lissabon, Portugal
Triturus carnifex wildkleur, flavist
Triturus karelinii katech, Azerbeidjan
Triturus Macedonicus, Smolikas, Griekenland
Triturus dobrogicus macrosoma, Orth an der Donau
Triturus dobrogicus dobrogicus, Wienerwald
Lissotriton maltzani, Sierra de Monchique, Portugal
Lissotriton boscai, Melo, Portugal
Lissotriton italicus, Francavilla Fontana, Brindisi, italie
Lissotriton montandoni
Ommatotriton ophryticus ophryticus
Salamandra i. infraimmaculata, Batar, Libanon
Salamandra atra atra, Berner Oberland, Zwitzerland
Salamandra algira splendens
Salamandra algira tingitana, Beni Arous, Marokko
Neurergus kaiseri
Neurergus strauchii strauchii, Bitlis, Turkije
Neurergus crocatus, Aqrah, Irak
Neurergus derjugini, Siyah Goz, Irak
Tylototriton shanjing
Taricha granulosa

Niels D

Citaat van: Rayliberty op maart 22, 2012, 09:54:07 PM
woorden zonder beeld

Het forumsydroom idd. Vooral lastig als je een sarcastisch grapje wilt maken.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl