Muggengif

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Robert van Diest

De lente komt er weer aan, en ik zit inmiddels al weer vol muggenbeten..  :P
Ik vroeg me af of Anti-muggengif schadelijk/dodelijk is voor salamanders.

robkeulers


Robert van Diest


petro pees

Met alle giffen die dodelijk zijn voor insekten moet je rekening houden dat dit ook geldt voor salamanders.(op zijn minst schadelijk)
Enkel van smeersels op je lijf mag je aannemen dat,dat niet zo is.(mits je er niet mee in aanraking komt met de salamanders)
Petro
Citaat van: Robert van Diest op maart 21, 2010, 09:38:10 AM
De lente komt er weer aan, en ik zit inmiddels al weer vol muggenbeten..  :P
Ik vroeg me af of Anti-muggengif schadelijk/dodelijk is voor salamanders.
Tylototriton Shanjing

Gerrit Krips

(Veel) Vitamine D-pillen slikken kan ook helpen bij het enigszins op afstand houden van muggen. Enne...bier bevat ook veel Vitiamine D.  :P

Robert van Diest

Haha gerrit, da's een mooi excuus!  ;D

joost.v.wijk

Het staat zelfs in de meeste gevallen op de spuitbus zelf: Niet gebruiken in ruimtes met aquaria.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Steven DC

Citaat van: Sander Kroon op maart 21, 2010, 11:17:52 AM
er zijn nu toch nog geen muggen  ???

ooh jawel... :)

Zoals Petro zegt, mag je enkel een roller of dergelijke gebruiken om jezelf in te smeren. Als je jezelf insmeert met een product, moet je wel zien dat er zeker DEET in zit. Zonder DEET werkt het niet! Let er wel op dat je NIET bij je salamanders of in het aquarium komt met het product!

Robert van Diest

We zitten hier dicht bij een park met veel water, plus een gigantisch meer..  :P
Maar bedankt voor de antwoorden. Op de bus zelf staat alleen dat je Aquaria goed moet afdekken.

Steven DC

Citaat van: Robert van Diest op maart 21, 2010, 02:43:20 PM
We zitten hier dicht bij een park met veel water, plus een gigantisch meer..  :P
Maar bedankt voor de antwoorden. Op de bus zelf staat alleen dat je Aquaria goed moet afdekken.

Ja dat staat op de meeste bussen, al zou ik het niet riskeren...