T. marmoratus eitjes

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

A34

#30
Marmer update: 2de het grootste vrouwtje begint nu ook met het oefenen van eitjes leggen. Ik verwacht de de 3de ook niet lang op zich zal laten wachten.


stijnzeger

Mijn eitjes beschimmelen niet maar er zit ook geen ontwikkeling in????? Ze staan wel koud, zou het nog helpen als ik ze warmer zet (kamertemperatuur)??? Hoor graag van jullie, groeten.
Hypselotriton orientalis  3.1.0.
Triturus marmoratus      1.1.0.
Neurergus kaiseri          5.0.0. ?
Neurergus strauchii.      3.3.0

A34

#32
Hey stijn, voor dat je echt ontwikkeling ziet ben je tog al gauw 7 dagen verder. Hoelang heb je de eitjes al? De eitjes van mij staan op kamer temp.

stijnzeger

Ze stonden allemaal op de logeer/salamaderkamer 13/14 graden. Ik heb nu 1 bakje in de woonkamer gezet en een ander iets boven een verwarming in de gang, we gaan het verder afwachten, maar de eerste eitjes zijn een week oud, Ik heb er nu wel 100 denk ik, groeten.
Hypselotriton orientalis  3.1.0.
Triturus marmoratus      1.1.0.
Neurergus kaiseri          5.0.0. ?
Neurergus strauchii.      3.3.0

A34

Na 7 dagen is bij bevruchten eieren de ronde vorm er een beetje uit. Je ziet dan een klein gleufje vormen in het midden. Misschien nog even geduld hebben..

André

Ik ben net ook tot de ondekking gekomen dat ik een heel aantal eitjes in mijn bak heb zitten. Beetje onverwacht, misschien was dat wel naief van mij. Maar ik had niks aan winterrust gedaan of iets, ze staan op mijn slaapkamer bij een tempratuur van rond de 15-18 graden. De hele winter heb ik stevig door gevoerd, dus hee natuurlijk is het niet. Maarja als ze nu eitjes leggen denk ik dat ik wel kan concluderen dat het goed gaat met mijn marmers. Nu maar is snel in gaan lezen over hoe verder met het opkweken.

Gr. André

robkeulers

Leuk André!
Ik neem aan dat je wel de kamopbouw en dergelijke hebt waargenomen bij de mannen?
Da's hét teken dat ze er klaar voor zijn.

robkeulers

Citaat van: stijnzeger op januari 28, 2011, 07:37:34 PM
Ze stonden allemaal op de logeer/salamaderkamer 13/14 graden. Ik heb nu 1 bakje in de woonkamer gezet en een ander iets boven een verwarming in de gang, we gaan het verder afwachten, maar de eerste eitjes zijn een week oud, Ik heb er nu wel 100 denk ik, groeten.

Zijn ze bevrucht Zeger?

A34

Bij mij is het ook stom toeval. De marmer wat gelegd heeft en nog steeds doed, heb ik overgenomen van Joery. De andere Marmers van mij zelf hebben een jaar aan land gezeten. Ze zijn nu niet meer uit het water te krijgen. De mannetjes onwikkelen nu ook prachtige kammen, en een vrouwtje is al flink aan het oefenen. :)

stijnzeger

Ja, Rob ik denk dat ze bevrucht zijn, bij mij hebben de dieren wel een behoorlijke koudte-periode gehad, helaas is er hierdoor zelfs een mannetje overleden( bevroren). Ik zie dat de witte bolletjes in de eitjes zich nu ontwikkelen, worden kommaatjes, dus, ziet er goed uit!!!!
Hypselotriton orientalis  3.1.0.
Triturus marmoratus      1.1.0.
Neurergus kaiseri          5.0.0. ?
Neurergus strauchii.      3.3.0

A34

Ik ben benieuwd hoe het opkweken gaat verlopen. De larven zijn 2 keer zo klein als de axo larven. Ik heb nu 3 artemia kweekjes lopen voor back-up.:D Ik heb ook nog een paar axo larven op te kweken waaronder 2 albinos.

André

Het was al een tijdje duidelijk dat het niet aan de man zou liggen ;)
Maar de vrouwen reageerden er nouwlijks op naar mij idee, maar dat blijkt dus toch anders!
Ze zijn bevrucht, er zijn er al meerdere komma vormig, dus had ik ze al eerder moeten kunnen zien.

Nu morgen maar is de goede voorbereidingen gaan treffen voor de opkweek.

andrizay

Heb mijn Marmers nu enige tijd in het water na plusminus een jaar op het land...En ik neem steeds meer staartgewapper waar in de bak,zag laatst zelfs een van de vrouwtjes proberen om een blaadje van een waterplanten(Waterpest) om te vouwen..ik heb één vraagje in welk soort waterplant leggen de Marmers van jullie hun eitjes??Toen ik het vrouwtje bezig zag kreeg ik het idee dat de blaadjes van de Waterpest te klein waren voor haar..

Kenny

In zowat alles, waterpest ook..om je planten wat te sparen kan je broodzakken in sliertjen knippe.
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

A34

Waterpest gaat goed hier. Die eerste oefening baard kunst.:)