in kaart brengen van kaiseri-houders

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

stijnzeger

Is het een idee om eens in kaart te brengen welke leden er Neurergus Kaiseri in hun bezit hebben, het aantal en waar vandaan????
Hypselotriton orientalis  3.1.0.
Triturus marmoratus      1.1.0.
Neurergus kaiseri          5.0.0. ?
Neurergus strauchii.      3.3.0

robkeulers

Wat is de gedachte er achter om dit te doen Zeger?

Van de mensen die de KN-lijst invullen (en dus daadwerkelijk willen delen welke dieren ze hebben) is dit bekend.

stijnzeger

Ik weet ook of en hoe ik de KN-lijst kan inzien???
Hypselotriton orientalis  3.1.0.
Triturus marmoratus      1.1.0.
Neurergus kaiseri          5.0.0. ?
Neurergus strauchii.      3.3.0

robkeulers

#3
De KN-lijst wordt elk jaar ingevuld door de leden van de salamandervereniging. De 'score' ligt meestal op 50% of daaronder. Dat betekent dat dus ongeveer de helft van de leden aangeeft welke dieren ze houden.

De lijst maakt een differentiatie tussen losse dieren, juvenielen, startgroepen en kweekgroepen. Ook de aantallen nakweek worden hierin genoteerd. Je wilde ook graag weten waar de dieren vandaan komen, maar dat wordt niet vermeld op de KN-lijst. 1x per jaar wordt deze lijst verspreidt onder de betalende leden van de vereniging. Als ik me niet vergis komt deze binnen afzienbare tijd weer uit, maar dat weet ik niet helemaal zeker.

het belandt dus vanzelf in je postbus/emailbus of het wordt per duif gebracht.
Op het moment dat de nieuwe versie van Joomla (software waar deze site op draait) uitkomt, kunnen we deze lijst ook op de site zetten, maar momenteel is het technisch nog niet mogelijk om de scheiding tussen wel/geen lid van de vereniging goed te splitsen qua toegangsrechten. Het is niet wenselijk dat deze gegevens voor iedereen zichtbaar zijn, dus voor het publiceren moeten we (net als de oude nieuwsbrieven) nog een paar weekjes geduld hebben. De site van Joomla vermeldt overigens nog steeds "end of March" als releasedatum.