Deponit Nutriballs

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jamy

Hallo,

Ik heb zojuist 2 deponit nutriballs van het merk Dennerle in mijn aquarium gedaan, aangezien mijn waterpest dood ging. Deze heb ik er uit gehaald en weggegooid, en er een nieuwe andere koudwaterplant bij gestoken.

Mijn vraag; wat is jullie ervaring met deze balletjes? Ik heb ze diep in het zand gestoken, zodat mijn Axolotl hem niet perongeluk gaat opeten ofzo.

Overigens heb ik sinds vorige week ook een andere pomp gekocht. Ik merkte aan de Axo dat hij het niet fijn vond, zo'n harde stroming. Nu zwemt hij vrolijk rond.


joost.v.wijk

Dit is bedoeld voor planten die hun voedingsstoffen uit de bodem halen. Waterpest haalt z'n voeding uit het water, de wortels zijn meer bedoeld als houvast.
Ik denk dat de Axo's zelf schuldig zijn aan het doodgaan van de waterpest (waarschijnlijk door hun drukke en wildere gedrag en hun grootte). Ik hou ze ook niet in leven bij de Axo's.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Jamy

Ik heb nu enkel planten met wortels zitten, die deze voedingsstoffen wel kunnen gebruiken. Ik denk zelf dat de waterpest is doodgegaan omdat hij tegen de stroming stond en daarom erg 'wapperde'. Nu ik een andere pomp heb lijkt het allemaal wat beter te gaan met de Axo en planten.