Foto`s van terra`s en salamanders.

0 Leden en 3 gasten bekijken dit topic.

kevin

Hallo in dit topic probeer ik zoveel mogelijk mij foto`s te plaatsen hoop dat iedereen het interresant vind.

Dit is de bak waar ik mijn Tylototriton verrucossus (kleine donkere vorm) van Mark in opkweek.
Ik weet dat de stenen en het stuk schors er niet bij hoeft maar dat had ik er al instaan.


Hier hou ik nu de Triturus marmoratus van Alex in. Een klein terrariumpje maar ze doen het er goed in.


En hier hou ik de Ambystoma mavortium melanostictum tijdelijk tot ze volwassen zijn in.
Let niet op de rommel die ervoor ligt.

En 1 van de salamanders zelf.

Foto`s Copyright Kevin Immers

jemull


kevin

#2
Hier nog een tijger in zijn schuilplaats ;)

Copyright Kevin Immers

jemull

Weer een leuke foto Kevin, wat voor megapixel heb je ? want mijn foto's zien er altijd een beetje wazig uit :'(

jemull

Hier is een van mijn triturus Dobrogicus (man in paarkleed)

kevin

Ja dank je ik gebruik nu een 4.1 Megapixel camera heb hem sinds gisteren dus het is nog een beetje knutselen met hoe of wat die werkt maar met de resultaten die ik neer heb gezet ben ik al aardig blij.

En dat is een mooie dobrogicus ik heb ze een jaargeleden ook gehad en deze waren in de winkel al bevrucht en heb er toen ook eieren van gehad. En zit er aan te denken als er weer ruimte voor is om ze weer te nemen.

jemull

als ik jou was, zou ik het ckers weer doen  ::) Maarja de keuze licht natuurlijk aan jezelf  :D

kevin

#7
Hier nog een paar nieuwe recent gemaakte foto`s.

1 van mijn A. mexicanum vrouwen.


Nog 2 foto`s van mij T. marmoratus



En deze foto vind ik erg goed gelukt dus deel ik die hier ook als niemand er bezwaar tegen heeft.

Copyright: Kevin Immers

jemull

Ik vind het zeer goed gelukte foto's, en die van die pijlgifkikker is ook erg mooi.
Is dat trouwens een azureus ?

kevin

Dank je en nee het is geen azureus.
Zowiezo een D. tinctorius "Blue ?"
En waarschijnlijk een sipiliwani.

kevin

Ik weet 100% zeker dat dit geen azureus is.
Heb hem namelijk bij een behoorlijk grote kweker vandaan.
En vaak zullen ze een azureus die ze kweken niet verkopen onder een andere soort aangezien ze duurder zijn lijkt mij tenminste.

Maar mijn twijfels zitten tussen de D. tinctorius "blue jeans" en "blue sipiliwani".
En aangezien op andere fora meer keuzen is naar sipiliwani ga ik heir meer vanuit maar als ze volwassen zijn kan hier meer over gezegt worden.

jemull

Ja heb het ff opgezocht , en het is zeker geen azureus.
Weet nog niet welke soort het wel is, maar de azureus heeft geen lichte gedeeltes op zijn lijf, is wat meer blauwer dan die van jou. En de vlekken zijn ook niet zo zwart.

kevin

Die onderbouwing wil ik helaas van je afstaan helaas is de site waar ik de soortbeschrijving van de tinctorius tijdelijk gesloten.

De beste tip die ik vantevoren geef is foto`s bedriegen veel. In het echt komt het vaak anders uit.
Maar voor dusverre zijn azureus ook heel erg licht ligt er maar net aan welke je hebt.
En de stippen van beide soorten zijn even zwart. Als je zou zeggen de manier waarop de stippen liggen en de grootte ga ik je sneller gelijk.
En er gaat ook een gerucht met dat de blauwe tinctorius varianten waarschijnlijk hybride vormingen in het wild zijn het fijne hiervan weet ik niet precies ;)

Wouter

#13
Die Dendrobates is inderdaad 100% zeker geen azureus. Het zou een hybride kunnen zijn tussen D. tinctorius en D. azureus, de zogenaamde tinctorius agreja. Bijgevoegd een foto van een D. azureus (onder) en een hybride agreja.

Het kan echter ook idd goed een van de vormen zijn die jij noemt Kevin... de site die je bedoelt is zeker tropical-experience.nl?


kevin

Ja die site bedoel ik.
Maar tinctorius agreja is het niet aangezien deze echt blauw zijn. En amper wit vertonen.
En daarbij heb ik ze gekocht als Dendrobates tinctorius "blue" en aangezien er twee varianten zijn.
Verwacht ik dat het 1 van die 2 is en voor zover het er nu uitziet neigt die het meeste naar sipaliwini.