salamanders houden???

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

rowi12

hallo beste salamander kenners: ik ben beginend op deze site en weet nog niet veel van salamanders... ik heb dus wel een paar vraagjes  :o de vragen luiden:
kunnen er 2 soorten salamanders uit eenzelfde regio (wil waarscheinlijk een biotoop creeeren)samen in een 60 bij 30 bij 35 bak?
zo ja welke kunnen? (het liefst mooie kleurige met apparte dingen en een leuk karakter)
kunnen salamanders in een bak zonder apparte vloerverwarming?(komt waarscheinlijk wel een hittelamp in)

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen,

met vriendelijke groet nick 

robkeulers

In de natuur kunnen verschillende soorten gerust naast elkaar bestaan. In de beperkte ruimte van gevangenschap levert het combineren van soorten alleen maar stress op. Ik zou gaan voor 1 soort om te beginnen.

Salamanders houden (over het algemeen) helemaal niet zo van warmte. Warmtematten of iets dergelijks zijn niet nodig. Het is soms zelfs noodzakelijk om in de zomer je bak te koelen als hij te heet wordt!

lees je eerst even in op www.salamanders.nl, daar staan de meeste antwoorden op je vragen wel (al is de site nog steeeeeeeds niet klaar, sorry!)

rowi12

owwwwwwwwww jammer dat geen meerdere soorten kunnen  :'( verder wil ik vragen welke kleurige soort (die op krokodil lijkende vind ik wel appart :D ) wel kan... dus kan iemand mij hiermee helpen? verder bedankt voor je antw :D

rowi12

#3
o en de brilsalamander vind ik ook mooi :D :D salamandrina terdigitata dus... vind ik wel appart :D:D kunnen salamanders trouwens bij grotere salamanders????? o en de neurergus kaiseri vind ik ook mooi :D

joost.v.wijk

de salamanders die je noemt, zijn zeker niet geschikt om mee te beginnen. Verder kun je verschillende salamandersoorten beter niet combineren.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Kenny

Neen en de soorten die je daar noemt zijn alles behalve beginnersoorten. Salamandrina terdigitata worden nooit/zelden aangeboden.

Zoek eerder in de richting van Triturus dobrogicus, Cynops orientalis, Axolotls o.i.d.



ps: Salamanders zijn amfibieƫn, zij hebben het graag koel. Warmtelampen en matten e.d. zijn bedoeld voor reptielen, hagedissen e.d.

En check je pb a.u.b.
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

rowi12

oke beiden! dat komt goed uit dan is de tl lamp die ik heb genoeg. verder kenny heb gereageerd. en kunnen er geen andere goeden soorten?? kleurrijkere zeg maar

joost.v.wijk

wat vind je van Cynops ensicauda popei? Dit is een makkelijke soort om mee te beginnen.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

rowi12

beetje kleurloos vind ik om eerlijk te zijn 'schaam' tot nu tu vind ik triturus dobrogicus het mooist maarja zijn er geen mooiere??? (sorry dat ik zoveel vraag maarja)

joost.v.wijk

er is genoeg:

Triturus dobrogicus, T. carnifex, T. marmoratus, Cynops orientalis, C. pyrrhogaster, C. ensicauda ensicauda, C. ensicauda popei, Ambystoma mexicanum, Tylototriton verrucosus


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

rowi12

kunnen die allemaal?? :o en zijn die allemaal voor beginners?

robkeulers

Ik heb een beetje dubbel gevoel bij de marmoratus als beginnerssoort.

Hij heeft toch een droge en een natte periode nodig, dat maakt het op zich al wat lastiger. Wel een prachtig beest natuurlijk!

joost.v.wijk

je hebt gelijk Rob. Marmers zijn idd de moeilijkste van de soorten die ik had genoemd. Toch zou ik het wel aandurven die bij een beginner onder te brengen.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

rowi12

#13
hij is wel mooi  ;D maar hij heeft bij mij een gedeelte water en een gedeelte land is dit ook goed?? en er stond een krokodillensalamander tussen kunnen deze wel dan? en is die krokodilensalamander een kweekvorm ofzo?

joost.v.wijk

alleen verrucosus is een makkelijke soort.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis