Waterplanten

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

kevin

Ik ben achter in de polder hier een sloot tegengekomen nouja meer een greppel die echt tot z`n nok toe volgewoekerd staat met een waterplant het is zelfs zo erg dat het boven water groeit.
Nu heb ik er wat van meegenomen in een bak op balkon gezet en een klein stukje goed omgespoeld. En bij de B. orientalis neergezet omdat die naar mijn idee iets meer kunnen hebben dan salamanders.
En dit is na een week aankijken verder goed gegaan nu ga ik het uitproberen bij de salamanders met de wat stroevere huid. Dan bij de salamanders met de wat zachtere huid en uiteindelijk bij larven eerst uitproberen bij axolotl larven als dit werkt. Heb ik een mooie waterplant ter decoratie waar salamanders ook goed eieren in zullen leggen.

Zal hier nog een foto van maken.

Wat is jullie mening hier eigenlijk over.

Andy W.

Hi Kevin,

I think there can´t be better plants in a newt (salamander) tank than plants from nature. I don´t know if it is forbidden in Netherlands to take such plants, but as the salamanders and newts find in nature the same plants, what else should be better ?  ;)

Greetings, Andy

kevin

Oke bedankt Andy. Misschien dat anderen hier ook nog wat voor hebben.

Coen Deurloo

Beste Kevin, plaats eens een foto van de waterplant, dan weten we waar je het over hebt!

kevin

Ja dat doe ik zo. Gisteravond waren de batterijen van mij fototoestel leeg namelijk ;)

kevin

Hier 2 foto`s boven en vooraanzicht.


rob

Is het geen sterrekroos? (Gewoon sterrekroos  - Callitriche platycarpa)

Ik ben geen taxonomisch wonder, dus het kan ook dat ik er compleet naast zit... Wie kan verder nog wat zinnigs zeggen?

Coen Deurloo

Ik denk ook Sterrekroos, schijnt een goed vijverplantje te zijn.

rob

Ik ken het plantje van bij mij in de buurt uit een beek. Daar groeit het in bronwater (koud dus) en een redelijk sterke stroming.

kevin

Ja dit is het. Maar hierzo staat het in een greppel helemaal volgewoekerd waar amper stroming staat.
Heb het nu bij C. orientalis staan en die zitten er heel graag tussen.

Pamela

Ja, ik denk ook dat het sterrekroos is. Niks mis mee.
gr. Pamela

rob

zo groeit het bij ons in de beek. Het is een vrij snel stromende beek.. Ben helaas vergeten een foto te maken van de omgeving, komt er nog aan in de komende dagen!

Coen Deurloo

Limburg....daar groeit zelfs waterpest in de sloot, of is dat niet zo vreemd? (Heb ik hier in zeeland nog nooit gezien)

rob

In Limburg hebben we ááááá'lles  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

kevin

Ziet er mooi uit hier hebben we ook waterpest in sommige sloten coen ;)
En ik zit in Zuid-Holland.
Maar misschien wel leuk aparte topic maken van kleine natuurgebiedjes ::)