Erwtenluis kweken

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

joost.v.wijk

aangezien mijn kweekpotten erwtenluis al eerder instortte, en dit bijna weer dreigde te gebeuren, heb ik een nieuwe opzet bedacht. Misschien bestaat dit reeds al, waar ik niets van af wist, maar dit wou ik jullie niet onthouden.
In plaats van elke kweek apart in een pot, zet ik nu alle kweken in 1 grote curverbox. Hier kan ik nieuwe bonenplantjes aan toevoegen, zonder dat ik de luizen hoef af te schudden. Als een bakje met planten niks meer is, kan deze er gelijk uit. De bonenluis kan van plant naar plant lopen.
Een bakje plantjes die vol zit met luis kan direct in het salamanderverblijf worden gezet.
Theoretisch zou dit een 'aan de lopende band-kweek' moeten worden. Dode plantjes eruit, nieuwe plantjes erin. En af en toe wat naar de sallie's.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Kenny

Erwtenluis  ;) ik doe het net zo. Ik gebruik watten als bodem voor de plantjes.
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

joost.v.wijk

#2
hè verdorie, dacht dat ik wat nieuws had bedacht..... :D

en werkt dit goed, Kenny?


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

petro pees

#3
 ;D Wat is nieuw? Ik doe het dus ook zo. ;D
Petro
Tylototriton Shanjing

joost.v.wijk

#4
GRR! jaja, oke wrijf het er maar in  :P

Ik was dus een van de weinige die elke kweek apart in een pot had


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Kenny

Om hier even op terug te komen, ik ben sinds een week overgeschakeld van curver naar miniserre. Spaart een curver uit die ik voor larven kan gebruiken en het is gewoon een leuk zicht. Ik kwam ze per ongeluk tegen in de Hubo en kocht het dan maar.




De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

DannyS

Laat ik nou nét 3 dagen geleden zo'n zelfde ding hebben ingericht voor mn erwtenplanten :D
Ik heb er alleen aarde in gedaan en daar de erwten in geplant.. het gaat beter dan buiten zo'n kas.

Als de planten naar behoren groeien, ga ik weer een zootje luizen bestellen.

Monique

Ik ga dat ook eens proberen. Alhoewel ik niet weet of de paramesotritons ze eten. Ik heb ze nog nooit enig insect zien eten (geen krekels, geen fruitvliegjes, geen springstaartjes) Maar die luis lijkt mij wel sloom en dat wie weet eten ze het dan wel. De para's zijn niet van die snelle jongens. ;D
Monique

Paramesotriton hongkongensis 2.1.0
Ambystoma mexicanum 0.1.0
Ambystoma tigrinum 1.3.0
Tylototriton verrucosus 2.0.1
Cynops ensicauda popei 0.0.5
Pleurodeles Waltl 0.0.2

1 kat
goudkarper
geelwangschildpad Albert
Shiba inu