N. strauchii strauchii

0 Leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Harry

Hoi Kenny goed idee, kijk even in mijn profiel, dan zie dat ik inderdaad boscai, montandoni en laoensis en strauchii heb. dat kun je noteren
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

Kenny

Zelf even mailen  ;) Dat is net wat handiger, die mails worden in een apart mapje gehouden bij mij dat ik altijd kan terugvallen op bewaarde gegevens.
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

Harry

Ik heb zojuist de strauchii bak veranderd. Ik was niet tevreden en zag de dieren  niet meer.
Hieronder een foto van de nieuwe inrichting en de dieren. Ze zijn heel klein en net op 't land. Dat vereist goede controle en vooral ontsnappingsvrij. Ik voer muggelarf op keukenrol en er staat een dekseltje met buffalowormen in de bak.

Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

naeff002

Mooi ingericht en hele mooie dieren
Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

Kenny

Dinnertime gaat er soms best heftig aan toe, al mis ik een camera om filmpjes te kunnen schieten. Dan maar een zoenfoto (merk ook de 5 tenige linkse knapperd op) :



Zelf heb ik helemaal geen problemen van schuchtere dieren, zodra ik de kamer inkom komt alle Neurergus paraderen, aquatiel weliswaar...Voor ik slapen ga zit ik dan ook een hele poos in m'n wiebelstoel te genieten van het uitzicht.
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

Patrick dk

Das een heel leuk bakje geworden Harry, zijn dat nou echte bamboescheuten op de achtergrond ? of een papieren achterwand ?

@ Kenny : Wederom zeer mooie foto's Kenny , misschien wordt het eens tijd dat je eens foto's aanleverd voor een mooie kalender voor het volgende jaar ?  ;D   grtz Patrick
C orientalis

Harry

Mooie foto's kenny! Ik kan niet wachten tot mijne ook aquatiel zijn. De mijne zitten nu bij 12 graden. Patrick, in mijn tuin groeit bamboe en af en toe snoei ik een takje voor achter mijn bakken. De wand van mijn schuur heb ik groen geschilderd en de takjes vullen altijd leuk aan en blijven lang goed. Ik gebruik ze zelfs als afzetmateriaal voor de eieren vamn de triturussoorten.
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

DannyS

Een van de mannetjes heeft er al zin in, zo lijkt het.
Hij heeft een grote cloaca en zit af en toe eens te staartwapperen. Of er nu een ander dier in de buurt is of niet. Hij is nog wel vrij jong, want de blauwe 'streep' is nog in ontwikkeling. Blijft een geweldig gezicht.
Alle dieren krijgen de laatste maand of 2 ook ineens meer stippen. Werkelijk prachtig om te zien.

Nu de blauwalg nog verbannen, dan is de bak ook weer prachtig...

robkeulers

mooi he, dat staartwapperen! Doen ze hier ook, ik vraag me alleen af of de vrouwen er klaar voor zijn, zelf vrees ik dat ze nog een jaartje te jong zijn.

DannyS

Die van mij zijn zéker nog te jong, maar als ik dat staartgewapper zie dan gaat m'n hart wel sneller kloppen..

Kenny

Leuk he dat wapperen. Ik herken bij de mijne nu ook al zeker een vrouw, iets dikker en een beginnende vulkaan-achtige cloaca.
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

alphamale

Vulkaan-achtige cloaca... Als mijn woordenschat niet groter wordt dankzij dit forum, dan weet ik het ook niet meer.

Mooie beesten uiteraard!

Kenny

De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

DannyS

Prachtige tekening! De cloaca valt me eerlijk gezecht wat tegen.. ik heb een mannetje die heeft een enorme cloaca.. alleen nog geen duidelijke tekening.

A34

Het gaat om wat er uit komt. ;D Succes!