reptosafe ? goed ?

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

kabal

ik heb 2 tijgersalamanders en tot nu toe ververs ik iedere dag hun waterbakje en doe ik er gewoon kraantjes water in ,maar ik zie veel dat het niet zo goed is vr chloor enz..
nu heb ik een productje gekocht dat er vr zou dienen ,mr het is precies voor waterschildpadden... of maakt dat niet uit ?

dit is het product ,kent iemand het ?

het noemd reptosafe

http://nl.tetra.de/tetra_cf/tet_internet_import/import_data/T504121_p00_a01_v001.png

joost.v.wijk

deze middeltjes worden inderdaad nog steeds verkocht. Alleen is het kraanwater in Nederland tegenwoordig van dusdanige kwaliteit, dat het eigenlijk niet meer nodig is. Als je het alsnog niet vertrouwt, kun je water ook een dag laten staan, met eventueel beluchten


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Kenny

Kabal is van Belgiƫ denk ik, net als ik ...maar blijft hetzelfde:
Puur winstbejag zulke producten, ik gebruik het NOOIT, zoals Joost zei: gewoon kraantjeswater 24u laten staan...zo heb ik altijd enkele emmers klaar staan eigelijk.
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

joost.v.wijk

klopt, ik denk ook dat de kwaliteit van kraanwater in Belgie niet anders is dan in Nederland. Alleen de hardheid kan nog per streek verschillen


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Erwin Bakker

Kan wel een verschil in zitten van land tot land. In Nederland wordt er bijvoorbeeld geen chloor meer aan het water toegevoegd (was vroeger wel zo). Of dit in Belgie ook zo is weet ik niet. Op internet kun je vast via de site van je waterleverancier de precieze waterwaarden vinden/krijgen.

kabal

Citaat van: Kenny op oktober 22, 2009, 04:02:06 PM
Kabal is van Belgiƫ denk ik, net als ik ...maar blijft hetzelfde:
Puur winstbejag zulke producten, ik gebruik het NOOIT, zoals Joost zei: gewoon kraantjeswater 24u laten staan...zo heb ik altijd enkele emmers klaar staan eigelijk.


klopt ik ben van belgie  :), ik denk dat ik het ook zo ga doen, gewoon open laten staan,
mr ik weet dat mijn water redelijk hard is van te testen bij mijn vissen

joost.v.wijk

hard water maakt op zich niet zo veel uit voor de tijgers


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

kabal

ergens denk ik wel dat mijn kraantjeswater ok is ,ik heb al 20 jaar een roodkaakwaterschildpad in  hetzelfde water zitten  ;D