Rode mieren!!

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jari B

Ik heb pas wat mos gehaald en daar zaten rode mieren in zag ik.
Ik liet het mos voor 2 uur in een emmer staan in de hoop dat die zouden verdrinken.
Maar toen ik net een de bak keek zag ik ze weer met eitjes op een stuk dakpan in mijn macrodactylum bak. :o
Weet iemand van jullie hoe ik ze weg kan krijgen zonder de hele bak overnieuw te moeten maken en niet schadelijk is voor mijn salamanders?

joost.v.wijk

Als je ze eruit wil hebben, is de enige kans toch helemaal opnieuw beginnen. Of het schadelijk is, moet ik je een antwoord schuldig blijven, misschien vinden de Macro's het wel een lekkere afwisseling op het menu...? Ik kan me overigens haast niet voorstellen dat onze inheemse mieren (rode of zwarte) schadelijk zijn voor salamanders. Ik heb wel een insectenboek, waar ik het eens kan opzoeken...


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

robkeulers

Jari's dieren zijn nog heel klein. Ze zouden dus mogelijk als voedseldier gezien kunnen worden.

petro pees

Als de mieren geen voedsel genoeg hebben zal het niet lang duren voordat zij de salamanders zullen aanvallen.
Ook al zullen ze niet direct gegeten worden,ze zullen onherhoepelijk sterven aan de beten ervan.
Petro
Tylototriton Shanjing

alibombali

ik zou zeker je mos in de magnetron doen..

Rowan Willemsen

Mieren zijn als ze willen sowieso Killers en vreten alles wat ze tegenkomen.

Beter voorkomen dan genezen dus ik ben bang dat je het dan overnieuw moet gaan behandelen en wellicht inrichten.
En warmte dood meer dan water, heet water is dus beter als koud water, en tja de magnetron geen idee of dat werkt, wel warm in ieder geval.

Marielle

Maar als je het mos in de magnetron stopt, droogt het dan niet uit en zal het dan uiteindelijk niet dood gaan?

naeff002

Niet als je direct daarna weer vochtig maakt. Lijkt me wel dat je het gaat ruiken in je magnetron.
Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

Jari B

Net even met de hand er een paar uitgehaald, maar ik zie niet zo heel veel mieren meer als gister.
Ik heb ook wat stenen en stukken mos opgetild om te kijken of daar onder mieren zaten maar daar zaten er ook maar een stuk of 8 in totaal onder.
Ook even naar de salamanders gekeken en die zagen er goed uit.
Zou het kunnen zijn dat hun er ook een paar opeten?
Ik wacht dus nog even af met de hele bak uit elkaar halen, en als er geen nieuwe eitjes meer komen dan gaan ze uiteindelijk toch dood.
En zoals ik al zij zijn het er niet zo heel erg veel, dus ik neem aan dat het geen kwaad kan om ze erin te laten.