Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.



Mijn axolotl Sam

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Alathariel

Ben hier net nieuw, en heb alleen 1 axolotl om te laten zien ;) . Ik heb geen idee wat het geslacht is, het heet Sam, vond ik wel een leuke unisex naam. Ik heb 'm nu ruim een jaar (gekocht in juli 2008), heb al een aantal maanden geen recente foto's meer gemaakt, maar zal de data er wel bijzetten.
Commentaar/tips/kritiek hoor ik graag, als jullie op de foto's iets zien wat anders moet/beter kan, zeg het alsjeblieft, is alleen maar handig. Heb een hoop tips op een ander forum gehad, maar heb inmiddels al begrepen dat een deel daarvan al niet klopte, vandaar.
Goed, de foto's. Zal ook snel weer eens nieuwe maken.

13-07-2008


05-08-2008


17-09-2008


Ook 17-09-2008, hij was nogal actief die dag


En de laatste en meest recente foto; 07-01-2009


En dit is zijn aquarium, hoewel al die planten inmiddels dood zijn en ik weer nieuwe moet kopen


En tsja, na een jaar was ik inmiddels toch wel zo'n fan van axolotls en er zo door gefascineerd, dat ik Sam heb laten vereeuwigen. Levert erg leuke reacties en vragen op moet ik zeggen :P .

DannyS

Mooie axo!
Persoonlijk vind ik hem een wel erg dikke buik hebben.. ik denk meteen aan 'bloat'. Eens kijken wat de anderen er van vinden.

Alathariel

Hij was ook heel dik ja. Is al een stuk minder, maar dat komt omdat hij de steentjes opeet die op de bodem liggen. Geen idee waarom hij dat doet, hij poept ze ook wel weer uit, maar hij wordt er idd heel dik van.

DannyS

Ik had geen steentjes gezien in de bak.

Kiezeltjes zijn voor axolotls ook een slechte keuze. Hij kan ze, zoals je zelf hebt gezien, inslikken, en dat kan zijn verteringskanaal blokkeren. Dit heeft de dood tot gevolg!
Zand is prima, maar kiezels zijn zeker niet aan te raden.

De steentjes kunnen maanden (soms zelfs jaren) in hun systeem zitten voordat ze worden uitgepoept.

Alathariel

Er zitten steentjes tussen het zand, maar ze zijn maar klein. Had 2 zakken zand en 1 zak grind gekregen, en dacht dat dat wel kon.
Nou ga ik toevallig volgende week verhuizen, dus het hele aquarium moet leeg, kan ik meteen mooi die steentjes eruit zeven en weggooien. Was ik sowieso al van plan omdat opeten mij al niet heel gezond leek, hoewel Sam er niks van lijkt te merken/ondervinden.

robkeulers

Dit heeft niks met bloat te maken, hij is hooguit wat stevig op enkele pics, maar dat hebben veel dieren in gevangenschap (helaas lijken ze dan op hun baasje he :) bij mij althans)

Ik vind het wel mooi om te zien hoe je dier van ongezond ogend (witte, korte kieuwen) naar gezond beest gegroeid is, top!

Veel plezier nog op het forum

Marielle

Ik vind die tattoeage ook wel erg gaaf hoor ;) Heb er nog aan zitten denken om een "salamandertouch" aan mijn tattoeage te geven, maar ik vond de betekenis van mijne belangrijker dan mijn hobby vereeuwigen. Ik heb het niet gedaan, maar wie weet wat ik in de toekomst nog doe.

Verder ziet ie er goed uit, alleen een beetje stevig. Als je een paar nieuwe pics kan plaatsen, met name de overgang van buik naar staart (zeg maar) dan kunnen we je helpen om het geslacht te bepalen.

Monique

Hij ziet er lekker mollig uit en inderdaad hij heeft weer mooie roze kieuwen gekregen! Wat gaaf zo'n tattoo!  (en Sam is ook een top naam, net zo goed als neusfluit ;D  ;D ;D)
Monique

Paramesotriton hongkongensis 2.1.0
Ambystoma mexicanum 0.1.0
Ambystoma tigrinum 1.3.0
Tylototriton verrucosus 2.0.1
Cynops ensicauda popei 0.0.5
Pleurodeles Waltl 0.0.2

1 kat
goudkarper
geelwangschildpad Albert
Shiba inu

Salasander

Mooie tattoo.

Je planten gaan kapot doordat je water te koud is of omdat er te weinig licht is.
Goede planten voor bij de axolotls zijn: waterpest, hoornblad, fontijnkruid en eendenkroos.

Alathariel

Dank voor de reacties en tips!

Ziet 'ie er zo ongezond uit op de eerste foto? Ik dacht dat ze er altijd zo uitzien als ze net geboren zijn. Op die foto is hij ongeveer 2 maanden oud en een centimeter of 2-3, ik had 'm toen net.

En te weinig licht bij de planten zou goed kunnen, want het aquarium is altijd donker, ik heb de lamp nooit aan. Maar dat moet toch ook, omdat axolotls niet van licht houden? Hoe is dat dan op te lossen?

En zal zsm eens een foto maken van het mysterieuze geslachtsdeel. Ik zit al in m'n nieuwe huis en aquarium staat nog in het oude huis, maar ik ga er woensdag of donderdag weer heen, dan gaan we ook het aquarium alvast oververhuizen, want dat vertrouw ik niet zo in een busje met de rest van de inboedel.

DannyS

Ongezond ziet hij er niet uit, maar de kieuwen ogen wat zielig op de eerste foto.

Salasander

Veel licht zorgt voor een goede plantengroei, dus voor veel schaduw voor de axolotls.
Dus ja, als je planten wilt houden moet je een tl lamp hebben.
Ik heb maar 1 lamp in mijn aquarium en de planten groeien goed.

Alathariel

Na lange tijd heb ik hem/haar (ik weet het nog steeds niet :P ) weer eens op de foto gezet :) . Heb in de tussentijd wel over hem gepost, in mijn topic over algenproblemen en in een topic over zijn verdwijnende kieuwen.

Zo ziet zijn huis er tegenwoordig uit.


De heerlijke glimlach :D . Mijn vader noemt het een demonische grijns :P .










Als iemand me het geslacht kan vertellen; graag! Heb er ook nog een aparte foto voor gemaakt, misschien helpt het:

Coen Deurloo

Ik zie dat je wat blauwalg op de bodem hebt...ik zou de waterkwaliteit goed in de gaten houden! Heb je bijvoorbeeld een goeie filter die altijd aanstaat, en ververs je regelmatig het water?

Alathariel

Zie mijn topic over mijn algenprobleem ;) . Ben er al maanden mee bezig om het weg te krijgen, maar het lukt niet.