Nieuw kweekkoppel Taricha granulosa??

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hugo

Dit jaar stierf helaas mijn kweekoppel Taricha granulosa!
Maar de jonge dieren uit Ukiah, met de oranje buikjes, staan sinds vandaag klaar om de senioren te vervangen lijkt het! Toen ik net de dieren nakeek zag ik ineens deze twee samen aan het worstelen!
Zou ik hier een nieuw kweekkoppel aan hebben??:D
En nu maar hopen dat ze gaan leggen in januari/februari! :D

Whoohoo!
Zo zag het er net uit!:D







DannyS

Ziet er veelbelovend uit! Hopelijk komen er kleintjes van!
Misschien durf ik het dan nog eens aan om wat op te voeden na de ramp van dit jaar..

Kenny

Daar drink ik een glas op, ben benieuwd!!! ;D "paarkleed" heeft ie wel nog niet echt maar goed...de zin is er duidelijk wel.
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

Joey Immers

wow !! gaaf ik denk als het zo door blijft gaan dat ik toch nog nakweek van je ken kopen  :-* :-*

ziet er inderdaad veelbelovend uit..

groet, joey
Joey immers.

hypselotriton orientalis

Robkeulers

Het blijven fascinerende beestjes, die taricha! succes ermee man!


Nog even een voetnootje, 'opvoeden' doe je bij kinderen, salamanders kweek je op. Het is misschien wat muggezifterig, maar anders vermenselijken we salamanders zo, terwijl het gewoon dieren zijn die op hun instinct reageren.

alibombali

Het is weer Taricha-temperatuur ...die van mij waren gisteren ook weer voor het eerst aan't knuffelen''

DannyS

Citaat van: Rob Keulers op september 01, 2009, 10:23:10 PM
Nog even een voetnootje, 'opvoeden' doe je bij kinderen, salamanders kweek je op. Het is misschien wat muggezifterig, maar anders vermenselijken we salamanders zo, terwijl het gewoon dieren zijn die op hun instinct reageren.
Je hebt gelijk :) muggezifteren mag bij mij, hoor. kan ik wel tegen.
Al kan je natuurlijk wel beredeneren dat het aanleren van uit de hand eten etc. ook te vergelijken kan zijn met opvoeden :p. Maar, we (ik) dwaal af.