Zelf "koken" voor salamanders

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Coen Deurloo

Op het caudata.org forum kwam ik dit geweldige idee tegen. Is het misschien iets voor ons om dit ook uit te proberen?

Pamela

#1
Citaat van: Coen Deurloo op maart 29, 2007, 03:35:56 PM
Op het caudata.org forum kwam ik dit geweldige idee tegen. Is het misschien iets voor ons om dit ook uit te proberen?

Ja coen, een heel leuk idee. Wanneer ga je dit uitproberen??? ;)
Ik ben benieuwd naar het resultaat.
Succes ermee
gr. Pamela

Saskia Etman

Hoi,

Misschien raar maar ik meng inderdaad vaak de blokjes diepvries voer.
1/2 muggelarven met 1/2 watervlooien ,artemia of iets dergelijks

saskia

Coen Deurloo

Citaat van: Pamela op april 10, 2007, 05:00:15 PM
Citaat van: Coen Deurloo op maart 29, 2007, 03:35:56 PM
Op het caudata.org forum kwam ik dit geweldige idee tegen. Is het misschien iets voor ons om dit ook uit te proberen?

Ja coen, een heel leuk idee. Wanneer ga je dit uitproberen??? ;)
Ik ben benieuwd naar het resultaat.
Succes ermee
gr. Pamela

Ik heb al gelatine gehaald, en van de gourmet zondag wat zalm apart gelegd in de vriezer. Ik moet er alleen nog mee beginnen, in de diepvries heb ik genoeg spul zoals rode muggenlarven, artemia en daphnia blokjes.

Steven DC

het lijkt me inderdaad wel wat. Zeker als je zou werken met verse dieren zoals pissebedden, weideplankton, gekapte regenwormen etc... Zo kies je zelf de voedingswaarden en kan je voederen naar gelang de omstandigheden. Bv mix met Kleine wasmotlarven voor verzwakte dieren etc...

Coen Deurloo

Goed plan die levende dieren erdoor, maar ik ga eerst dit eens proberen.

Heb vandaag zelfs nog agar agar gehaald, dit zou beter moeten zijn dan de gelatine...ben benieuwd. Misschien van het weekend eens een poging wagen.

Qwertu

Citaat van: sas op april 10, 2007, 05:54:26 PM
Hoi,

Misschien raar maar ik meng inderdaad vaak de blokjes diepvries voer.
1/2 muggelarven met 1/2 watervlooien ,artemia of iets dergelijks

saskia

Ja, dat doe ik ook vaak.


Het zelf "koken" lijkt me ook een goed idee, maar ik weet niet of ik daaraan ga beginnen  :)