Verplicht naam vermelden (ja of nee)

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jari B

Ik heb het er met Rob over gehad dat het op caudata.org verplicht is je naam ergens neer te zetten in je profiel.
En toen bedachten we dat het mischien iets is wat we hier op het forum ook kunnen gaan doen.
Dat je dan bijvoorbeeld je volledige naam boven aan je signature zet.
Maar wat vinden jullie er van als we dat hier ook gaan doen?

kirsipu

#1
Goed idee, we zijn immers geen geheim genootschap zoals vrijmetselaars of tempeliers of zo.
Ik heb het goede voorbeeld al gegeven.
Groeten Jan

Robkeulers

#2
Jari opperde het idee, o.a. naar aanleiding van de opmerkingen van Sergé in het topic over de opvallende signatures (klikkerdeklik!) dat het fijn is om ieders echte naam te weten.

Citaat van: Sergé Bogaerts op augustus 17, 2009, 02:25:11 PM
Maar ik heb er ook een hekel aan dat mensen zich niet onder hun eigen naam aanmelden waardoor je op idiote nicknames moet gaan antwoorden. Schamen die mensen zich voor hun eigen naam, vinden ze zichzelf niet leuk genoeg? Of willen ze onherkenbaar blijven?

Echter, ik kan me ook vinden in het commentaar van o.a. Momo

Citaat van: momo op augustus 19, 2009, 10:10:38 AM
. En tja ik sta ook in eerste instantie met een nickname op het forum. Het gaat mijn baas geen ruk aan wat ik uitspook op het internet.

Over het algemeen vind ik het inderdaad ook prettiger om 'piet' te beantwoorden dan 'dragonheart7163', maar die laatste kan zich wel wat meer op het internet voortbewegen zonder dat de baas het met 2 keer klikken vindt. Daarom vind ik Jari's oplossing helemaal nog niet zo'n gek idee. je signature (tekst onder de streep onderaan je bericht) wordt niet geïndexeerd door google.

Dat wil dus simpelweg zeggen dat je je naam, als die alleen in je signature staat niet terug te vinden is via google. Een oplossing voor de mensen die liever niet met hun naam te makkelijk te vinden zijn?!

Marielle

Ik vind het prettig als ik mensen met hun eigen naam kan aanspreken, dan dat ik een nickname moet gebruiken. Ik kan me ook voorstellen dat sommige mensen liever niet hun eigen naam op internet zetten. Het is een goed alternatief om het te vermelden bij je signature. Dat het verplicht zou moeten, ben ik het wel mee eens. Dat geeft toch prettiger antwoord.

joost.v.wijk

Hoezo 'je baas mag het niet zien'? Je bent op je werk toch ook om te werken? Prive-dingen doe je normaal in je vrije tijd. Zo zie ik het tenminste


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Robkeulers

Klopt!

maar er zijn ook andere voorbeelden.
Ik werk bijvoorbeeld in een gesloten setting voor mensen met een psychiatrische achtergrond die een ernstig delict hebben gepleegd (omschrijf even globaal vanwege google haha) Er wordt ons geadviseerd om ons anoniem op het internet te bewegen om mogelijke problemen in de toekomst te voorkomen als mensen op verlof, of na de behandeling gaan zoeken op internet. Ik heb bij voorbaat de hoop al opgegeven om anoniem te worden op het net, want toen ik er ging werken stond ik al hier en daar met naam en toenaam op het net ;)

Ik heb dan natuurlijk wel weer een extreem voorbeeld, maar ik kan me genoeg redenen voorstellen waarom je niet wil dat je met naam en toenaam gevonden wordt op het net.

joost.v.wijk

Heb er ook geen moeite mee. Op een gegeven moment weet je vaak wel met wie je te maken hebt. Dan maakt een nick-name niet zoveel uit.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

naeff002

Ik heb er geen moeite mee, kan er me wel is bij voor stellen dat mensen het wel hebben. In mijn naam gebruik ik ook gewoon mijn achternaam. Dan kan mijn voornaam er ook wel bij. Alleen voor het gemak gebruik ik deze naam ook voor andere fora (schildpadden, dierentuin)en wil hem daarom niet veranderen. Zal mijn volledige naam in mijn onderschrift zetten.
Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

Robkeulers

En ik maar denken dat Naeff een codenaam of iets dergelijks was !  ;D ;D ;D

Erwin Bakker


Citaat van: Rob Keulers op augustus 22, 2009, 07:48:16 AM
En ik maar denken dat Naeff een codenaam of iets dergelijks was !  ;D ;D ;D

Dat geeft dan denk ik al aan dat het niet echt belangrijk is. Het is belangrijk dat mensen hier geen onzin verkopen. Het is belangrijk dat mensen serieus met salamanders bezig zijn. Hoe iemand zich wil noemen op een forum lijkt mij nou echt van ondergeschikt belang.

joost.v.wijk

klopt, erwin, daar heb je ook wel gelijk in. We zijn natuurlijk wel prof. met de hobby bezig, althans de meesten.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Rowan Willemsen

Ik heb er niets op tegen, heb niets te verbergen voor niemand niet, zeker niet in dit geval, het is mijn hobby.
Toch vind ik wel dat het niet verplicht gesteld moet worden, wellicht alleen je voornaam voor het 'aanspreken' van elkaar.
Voor en achternaam word dan te uitgebreid voor de mensen die het niet willen.


Robkeulers

We zullen dit soort dingen ook niet snel gaan afdwingen hoor, maar vriendelijk vragen kan altijd ;)

Laat de reacties maar komen, ik vind het wel belangrijk om te weten hoe onze gebruikers daar over denken..


Monique

Het gaat mij er niet om tijdens de baas zijn tijd op het web te surfen. Mij gaat het erom dat het tegenwoordig zowat standaard is om te googlen op iemand zijn naam als je bv. ergens gaat solliciteren. Het is gewoon dat ik liever zoveel mogelijk zélf in de hand hou wat iemand van mij afweet.  Dus het privé is privé geldt in dat opzicht helemaal niet meer! En iedereen noemt mij normaal gesproken Mo dus ver zit ik niet van mijn "normale " naam af  ;D.
Monique

Paramesotriton hongkongensis 2.1.0
Ambystoma mexicanum 0.1.0
Ambystoma tigrinum 1.3.0
Tylototriton verrucosus 2.0.1
Cynops ensicauda popei 0.0.5
Pleurodeles Waltl 0.0.2

1 kat
goudkarper
geelwangschildpad Albert
Shiba inu

Joey Immers

ik vind het maar niks om dat te verplichten.
ik weet zeker dat als je het gaat verplichten dat mensen dan weglopen en ik kan het wel begrijpen dat sommige mensen hun naam anoniem wilt houden.

als je de naam wilt weten bestaat er altijd nog pb toch...

groet, jowwie in het echt joey  :P :P
Joey immers.

hypselotriton orientalis